خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 22066
شنبه - 13 دی 1399 - 21:07

ضرورت توجه به رویکردهای تربیتی برای آموزش قاریان

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: ما محدود به حفظ و قرائت نیستیم بلکه مفاهیم و رویکردهای تربیتی را نیز که اصل کار است، مد نظر قرار داده‌ایم.

ضرورت توجه به رویکردهای تربیتی برای آموزش قاریان

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه در سازمان اوقاف سیاست آموزش قرآن، به‌سمت آموزش تخصصی است، گفت: ما محدود به حفظ و قرائت نیستیم بلکه مفاهیم و رویکردهای تربیتی را نیز که اصل کار است، مد نظر قرار داده‌ایم.

به گزارش گروه فرهنگی آوای جامعه، افتتاحیه طرح ارتقاء قاریان نوجوان (طرح قرآنی سبیل‌الرشاد) در سالن جلسات ساختمان مهر این سازمان برگزار شد.

«محمدمهدی بحرالعلوم» معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی نه‌تنها الگویی برای همه رزمندگان بلکه الگویی برای همه آزادگان دنیاست، اظهار داشت: حرکت سردار سلیمانی الگویی برای ما ساخته تا این مسیر را طی کنیم.

وی تصریح کرد: در سازمان اوقاف سیاست آموزش قرآن، به‌سمت آموزش تخصصی است؛ یعنی افردای که در زمینه حفط و قرائت گام‌هایی را برداشته‌اند به درجات بالاتر در آموزش‌های قرآنی برسند؛ با این رویکرد چندین طرح آموزشی طراحی شده است که طرح ارتقاء قاریان یکی از آنها هست.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف افزود: همزمان با این طرح دو طرح دیگر برای حافظان و قاریان شرکت‌کننده‌ در مسابقات قرآن که حد نصابی از امتیاز را کسب کرده‌اند، طراحی شده و حدود یک هزار نفر شناسایی شده‌اند و از امروز مرحله ثبت‌نام آنها در مرکز امور قرآنی شکل گرفته است.

بحرالعلوم با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی ما مبحث «جامعیت» است، گفت: زمانیکه صحبت از آموزش حفظ و قرائت می‌کنیم تلاش این است تا مجموعه‌ای از آموزش‌ها که یک قاری و حافظ ممتاز به آن احتیاج دارد، ارائه شود.

وی عنوان کرد: ما محدود به حفظ و قرائت نیستیم بلکه مفاهیم و رویکردهای تربیتی را نیز که اصل کار است، مد نظر قرار داده‌ایم تا در آینده الگویی از قاریان و حافظان داشته باشیم که الگوی جامعه باشند.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با مهم خواندن بحث تربیتی، تاکید کرد: از نوجوانان، مربیان و خانواده‌ها درخواست می‌کنم به این نکته توجه کنند که مباحث تربیتی باید در کنار آموزش باشد.

بحرالعلوم خطاب به نوجوانان قرآنی گفت: اگر شما می‌خواهید از قرآن بیش از این ظواهر را دریافت کنید، مقدماتی می‌خواهید؛ مقدماتش مراقبت از افکار و رفتار است، به آنچه که از تکنیک‌های حفظ و قرائت گفته می‌شود اکتفا نکنید، زیرا این اکتفا، یک آسیب مهم برای جامعه حفظ و قرائت است.