خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 21881
چهارشنبه - 10 دی 1399 - 13:02

آخرین وضعیت ارزشیابی دروس کارگاهی هنرستانی های

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وضعیت ارزشیابی دروس کارگاهی و غیرکارگاهی هنرستان ها را تشریح کرد.

آخرین وضعیت ارزشیابی دروس کارگاهی هنرستانی های

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وضعیت ارزشیابی دروس کارگاهی و غیرکارگاهی هنرستان ها را تشریح کرد.

به گزارش مهر، با توجه به اعلام حساسیت دوره های اول و دوم ابتدایی از سوی آموزش و پرورش و لزوم ارزیابی حضوری دانش آموزان و در کنار آن لزوم آموزش حضوری دروس کارگاهی هنرستانی ها و احراز صلاحیت های آن به صورت حضوری، این درخواست به ستاد ملی کرونا ارائه شد اما با توجه به شرایط کشور و سخت گیری های ستاد ملی کرونا برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشور با این نظر مخالفت شد و در نهایت ارزشیابی ها در همه پایه ها غیرحضوری اعلام شد.

هنرستانی ها در این میان بیش از همه از کرونا آسیب دیده و بلاتکلیف مانده اند چرا که در عمل دروس کارگاهی آنها از طریق آموزش مجازی امکان برپایی ندارد. اما از سوی دیگر شیوه آموزش در هنرستان ها به گونه‌ای است که انعطاف بیشتری برای برپایی این دروس به دست مدارس می دهد.

مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش درباره آخرین وضعیت آزمون های کارگاهی هنرستانی ها با توجه به مصوبه ستاد کرونا مبنی بر غیرحضوری بودن ارزشیابی های پایان ترم تحصیلی گفت: ما در هنرستان ها دروسی با ماهیت کارگاهی و دروسی با ماهیت غیرکارگاهی داریم که در دروس عمومی یا دروس با ماهیت غیرکارگاهی مانند عربی و زبان یا فیزیک و ریاضی مانند شاخه نظری هستیم و مشکلی ندارد. یک سری دروس هم شایستگی های غیرفنی است مانند اخلاق حرفه ای  این دروس آموزش مجازی دارند و تعطیل نمی شوند، ارزشیابی ها هم بر اساس بخشنامه صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد:  ما یک سری دروس غیرکارگاهی هم داریم که پودمانی است و برنامه امتحانی ندارد و در واقع امتحان نوبت اول یا دوم ندارند.

آذرکیش  اظهار داشت:  اما شاید مهمترین مساله ما دروس کارگاهی (مهارتی) ست که بچه ها دو روز در هفته از کارگاه ها استفاده می کنند. در مصوبه شورای عالی آموزش آمده آموزش و ارزشیابی این دروس باید به صورت تراکمی و حضوری باشد.

به گفته وی، هر زمانی پروتکل های بهداشتی اجازه حضور در هنرستان را بدهد اولویت آموزش حضوری دروس کارگاهی در همه پایه ها و بعد ارزشیابی آنهاست. ما در طول سال در واقع برای این دروس به یک دوره یک و نیم تا دوماهه نیاز داریم تا بتوانیم کارگاه ها را برگزار کنیم و تا پایان شهریور هم این فرصت را خواهیم داشت.

ما تلاشمان همچنان این است آموزش های با کیفیتی ارائه دهیم پس هنرستانی ها نگران نباشند.

گفتنی است، با این حساب باید هنرستانی ها منتظر زمانی مناسب باشند تا کرونا در کشور کنترل شود و بتوانند هم آموزش های حضوری دروس کارگاهی را بگذرانند و هم در ارزشیابی حضور آن شرکت کنند و این فرصت تا پایان سال تحصیلی امکان مهیا شدن خواهد داشت.