آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 21813
دوشنبه - 8 دی 1399 - 09:31

خرید اینترنتی دام بهداشتی در تهران

شهروندان برای خرید دام مورد نظر خود می‌توانند به نشانی اینترنتی، http://damebehdashti.tehran.ir مراجعه کنند.

خرید اینترنتی دام بهداشتی در تهران

برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و آرامش خاطر و رفاه حال شهروندان، امکان خرید اینترنتی دام بهداشتی از سوی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران برای شهروندان فراهم شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، دام دلخواه شهروندان که از سه جایگاه‌ عرضه بهداشتی دام این سازمان که در سه پهنه شرقی، غربی و جنوبی شهر تهران واقع شده‌اند، تأمین و به نشانی اعلام شده از سوی خریدار ارسال می‌شود و با توجه به انجام معاینه و نظارت بهداشتی قبل و بعد از ذبح دام توسط دامپزشکان مستقر در این مراکز، در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین دام و انسان نظیر تب کریمه کنگو مؤثر است.

براساس این گزارش، ناظران در محل ذبح شرعی دام، حضور و بر نحوه انجام آن نظارت مستقیم دارند و هرگاه به تشخیص دامپزشک مستقر، قسمتی یا تمام لاشه ضبط شود، خسارت آن به خریدار پرداخت می‌شود، ضمن اینکه دام خریداری شده به صورت دقیق با ترازوهای دیجیتال توزین می‌شود.

همچنین، با توجه به حمل و نقل بهداشتی دام و تحویل دام خریداری شده به نشانی اعلام شده از سوی خریدار، انجام خرید اینترنتی موجب کاهش رفت‌وآمدهای درون‌شهری و آثار و عوارض ناشی از آن از جمله تراکم ترافیک و تشدید آلودگی هوا می‌شود.

گفتنی است، شهروندان برای خرید دام مورد نظر خود می‌توانند به نشانی اینترنتی، http://damebehdashti.tehran.ir مراجعه و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و نیز خرید تلفنی دام بهداشتی، می‌توانند با شماره ۵۵۰۵۰۰۰۰ تماس بگیرند.