آوای شهر » خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 21804
دوشنبه - 8 دی 1399 - 09:20

اجرای طرح پزشک خانواده در منطقه هرندی

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: این طرح به صورت آزمایشی به عنوان نظام پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهر تهران اجرا می‌شود و استمرار اجرای آن در آینده مهم است.

اجرای طرح پزشک خانواده در منطقه هرندی

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران،  در مراسم بازدید و جمع‌بندی اجرای طرح غربالگری بهداشتی در منطقه هرندی گفت: امروز شاهد تحقق یک طرح گسترده اجتماعی در منطقه هرندی و تختی هستیم که خوشبختانه با تلاش و پیگیری خوب جوانان پرشور و علاقه‌مند این مناطق حاصل شده است.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران با همراهی علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ و با حضور جمعی از مدیران هلال‌احمر، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مرکز بهداشت شرق تهران به منظور جمع‌بندی اجرای طرح غربالگری بهداشتی در منطقه هرندی از این محله بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، در جلسه‌ای پیش از شروع این بازدید، سعادتی طی سخنانی، محله هرندی را جزو پردغدغه‌ترین محلات در محدوده مرکزی تهران خواند و گفت: همه ما در مجموعه مدیریت شهری، بهداشت و درمان، کمیته امداد و ستاد اجرائی فرمان امام (ره)، یونیفورم‌های اداری خود را کنار گذاشته‌ایم و زیر پرچم هلال احمر جمع شده‌ایم تا اقدام مؤثری در این محله صورت گیرد و امروز بحمدالله وضعیت محله هرندی، به‌نسبت حتی محلات برخوردار، در حال پیداکردن وضعیت منسجم‌تری است که ان‌شاءالله این مدل همکاری جهادی، خالصانه و منسجم به الگویی برای ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی برای دیگر محلات کم‌برخوردار تبدیل شود.

وی وجود همدلی بین همه مدیران در همه حوزه‌ها -چه قضایی و انتظامی، چه کالبدی و خدماتی نظیر شهرداری، وزارت مسکن و ادارات زیرساختی برق و آب و چه حوزه‌های حمایتی- را در تلاش برای تحول‌آفرینی در این محله تقدیر کرد و افزود: اگر خداوند توفیقی داده و امروز شاهد حرکت رو‌به‌جلو در اهداف تعیین‌شده در این حیطه هستیم، دلیل آن وجود همدلی و از آن مهم‌تر مشارکت مؤثر بین حوزه‌هاست.

شهردار قلب طهران، مردم این محله را از شریف‌ترین، نجیب‌ترین و ریشه‌دارترین مردم شهر تهران نامید و تصریح کرد: این مردم با تعصبی بی‌مثال، ایثارگری‌ها و خون‌های بسیاری برای انقلاب داده‌اند؛ همچنین مفاخر فرهنگی و هویتی بسیاری در این محله سکونت داشته و دارند و ما باید نسبت به آنها ادای دین کنیم و سر تعظیم برای آنها فرو می‌آریم.

در ادامه زالی با اشاره به غربالگری موفق به صورت نقطه‌به‌نقطه در منطقه هرندی گفت: توانمندسازی اجتماعی و استعدادیابی صورت‌گرفته در این طرح غربالگری محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه در منطقه هرندی، هویت اجتماعی جدیدی را بازآفرینی کرده‌اند که بسیار ارزشمند است و بیش از هر زمان دیگر باید به آن توجه کرد، اظهار داشت:  امروز شاهد تحقق یک طرح گسترده اجتماعی در منطقه هرندی و تختی هستیم که خوشبختانه با تلاش و پیگیری خوب جوانان پرشور و علاقه‌مند این مناطق حاصل شده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران ضمن بیان این نکته که این یک الگوی موفق اجتماعی است که هم توانمندسازی و هم ابعاد حمایتی، غربالگری، مودت اجتماعی، ابعاد مشارکت بین بخشی، مشارکت‌ جویی مردم، استعدادیابی و افزایش توان و سلامت مردم در آن دیده شده، افزود: این طرح به صورت آزمایشی به عنوان نظام پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهر تهران اجرا می‌شود و استمرار اجرای آن در آینده مهم است.

وی گفت: نقش مهمی که در این طرح گنجانده شده این است که بیشتر از هر زمان دیگر خود مردم مشارکت بسیار جدی در تحقق این طرح داشته‌اند و حتی جوانان این محله به عنوان شهرداران محیط برای این منطقه و محله انتخاب شده‌اند.