خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 21769
دوشنبه - 8 دی 1399 - 14:52

برگزاری جشنواره فرهنگی،هنری ویژه معلمان

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری تخصصی ویژه معلمان در ۶ محور خبر داد.

برگزاری جشنواره فرهنگی،هنری ویژه معلمان

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری تخصصی ویژه معلمان در ۶ محور خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آوای جامعه، علی رمضانی، گفت: جشنواره‌های فرهنگی و هنری در میهن عزیزمان ایران اسلامی عمری به بزرگی تلاش‌ها و اهتمام مربیان و معلمان دلسوز و عاشقی دارد که تعالی و رشد دانش آموزان را صرفا در کلاس و کتاب خلاصه نمی‌دانستند و تلاش برای ارتقاء اندیشه‌های فرهنگی و تقویت باور‌های هنری دانش آموزان را فریضه‌ای به عظمت معلمی می‌دانستند.

وی عنوان کرد:  از این رو در سال تحصیلی ۶۲-۶۱ و همزمان با فروغ نورانی انقلاب اسلامی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در گوشه گوشه کشور و با نگاه متعهدانه به حوادث روز کشور و بیان احساسات و تمایلات دانش آموزان برگزار شده است.

رمضانی افزود:  اما تاکنون جشنواره فرهنگی هنری تخصصی ویژه معلمان در سطح کشور برگزار نشده است و در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای اولین بار این جشنواره با اهداف جربان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، انقلابی ملی و بومی، برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی خاطرنشان کرد:  از کارکرد‌های دیگر این جشنواره علاوه بر موارد فوق می‌توان به تقویت مبانی فکری، فرهنگی هنری معلمان، ایجاد زمینه تحرّک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر معلّمان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش، ایجاد فضای همدلی، هم‌افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین معلمان، شناسایی معلمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی ایجاد بستر‌های لازم برای ارتقای دانش، بینش و مهارت‌های فرهنگیان، ارج‌گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری معلمان وتوسعه و تعمیق فعالیت‌های جمعی و گروهی و جذب حداکثری معلمان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از سایر محور‌های این جشنواره بر شمرد.

رمضانی با اشاره به رشته‌های جشنواره معلمان گفت: این جشنواره در ۶ محور آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنر‌های آوایی، هنر‌های نمایشی و هنر‌های تجسمی در ۴۰ رشته ویژه تمامی معلمان رسمی، پیمانی، قراردادی، حق التدرس در مدارس دولتی، غیر دولتی و اداری در سراسر کشور برگزار می‌شود.