خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 21639
پنجشنبه - 4 دی 1399 - 09:35

تامین ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی

همزمان با شروع کرونا یکی از نیازهای مبتلایان، کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز خانگی است، زیرا دریافت اکسیژن خالص تنها درمان قطعی کووید ۱۹ در احیای بیماران است.

تامین ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی

همزمان با شروع کرونا یکی از نیازهای مبتلایان، کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز خانگی است، زیرا دریافت اکسیژن خالص تنها درمان قطعی کووید ۱۹ در احیای بیماران است.

محمد نصیری، رییس سازمان داوطلبان هلال احمر در برنامه رهاورد رادیو سلامت با اشاره به بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر گفت: این بانک، سالهاست که در حوزه توانبخشی، اقلام مورد نیاز بیماران نیازمند را به صورت امانی در اختیارشان قرار می دهد.

وی افزود: در ابتدای شروع بیماری کووید ۱۹ در کشور، حدود هزار و ۵۰۰ کپسول اکسیژن و ۸۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی در بانک امانات هلال احمر وجود داشت، با توجه به نیاز بیماران، فراخوانی به مردم و خیران عزیز و نیز فدراسیون بین المللی صلیب سرخ داده شد.

رییس سازمان داوطلبان تاکید کرد: طرح هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در حوزه مبارزه با کووید مورد توجه صلیب سرخ قرار گرفت و حدود ۲۵۰ هزار فرانک سوییس معادل ۶ میلیارد تومان پول رایج کشور در بازه زمانی یکماهه به هلال احمر اهدا شد.

نصیری با اشاره به توانمندی شرکت های دانش بنیان کشور و دستیابی آنان به دانش بومی تولید دستگاه اکسیژن ساز خانگی، گفت: از طریق فراخوان به این شرکتها، حدود ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به عبارتی ۵ برابر موجودی هلال احمر، سفارش تحویل دستگاه داده شد که در مرحله اول ۱۰۰ دستگاه تحویل و در ۲۰ روز آینده، ۳۰۰ دستگاه دیگر تحویل خواهد شد. امیدواریم تا نوروز ۱۴۰۰ به این هدف برسیم که ذخیره ای مطمئن فراهم شود.

رییس سازمان داوطلبان با تاکید بر اینکه هزینه خریداری یک دستگاه اکسیژن ساز حدود ۱۸ میلیون تومان است که از توان بسیاری از بیماران خارج است و در حال حاضر، بانک امانات هلال احمر بر اساس تشخیص پزشک معالج، این دستگاه را به صورت امانی در اختیار بیماران قرار می گیرد و سپس عودت داده می شود، ظرف ۲ ماه گذشته حدود ۳ هزار کپسول اکسیژن و ۵۰۰ دستگاه اکسیژن ساز خانگی تامین شده است.

گفتنی است، برنامه رهاورد را روزهای یکشنبه.دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱ از موج رادیو سلامت بشنوید. این برنامه  به تهیه کنندگی پیمان پناهی، سهیلا باقری، سردبیری فاطمه شهبازی، مرجان قندی و هماهنگی حمید فروزنده کاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت است.