خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 21601
سه شنبه - 2 دی 1399 - 08:18

فراخوان مهرواره قصه‌گویی «از یلدا تا نوروز»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با همکاری اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست این استان مهرواره قصه‌گویی مجازی با عنوان «از یلدا تا نوروز» را برگزار می‌کند.

فراخوان مهرواره قصه‌گویی «از یلدا تا نوروز»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با همکاری اداره‌ کل حفاظت از محیط‌زیست این استان مهرواره قصه‌گویی مجازی با عنوان «از یلدا تا نوروز» را برگزار می‌کند.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آوای جامعه، این مهرواره با محوریت قصه‌های زندگی‌ساز برای گروه‌های سنی نوخوان(۷+)، نونهال(۹+)، نونگاه(۱۳+)، نوجوان(۱۵+) و بزرگ‌سالان برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد فرهنگی از منابعی چون، ادبیات شفاهی و عامه، قصه‌های بومی و محلی، متون ادبیات فارسی، سرگذشت شهیدان دفاع مقدس و مدافعان حرم بهره گیرند.

همچنین بخش زیست‌محیطی این مهرواره نیز با موضوع‌های جلوگیری از شکار و صید، حفاظت از طبیعت و محیط زیست و آلودگی‌های آن برگزار می‌شود.

براساس اعلام دبیرخانه این مهرواره علاقه‌مندان باید فیلم قصه‌گویی خود را به زبان فارسی، لهجه و گویش محلی به مدت زمان ۲ تا ‌۵ دقیقه به صورت افقی ضبط و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ به شماره همراه ۰۹۱۶۳۲۱۴۴۱۴ در پیام‌رسان واتس‌آپ ارسال کنند.

برگزیدگان مهرواره قصه‌گویی «از یلدا تا نوروز» نیز روز اول اردیبهشت ۱۴۰۰ معرفی و تجلیل می‌شوند.