خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 21540
یکشنبه - 30 آذر 1399 - 16:12

چگونگی خدمات رسانی سامانه ۱۶۷۱ به ایثارگران

تمامی امور بیمه‌ای به صورت الکترونیکی قابل انجام است و این سامانه به صورت شبانه‌روزی به ایثارگران خدمات ارائه می‌دهد. از ابتدای سال ۲۴۰ هزار تلفن پاسخ داده شده است.

چگونگی خدمات رسانی سامانه ۱۶۷۱ به ایثارگران

مدیرعامل شرکت بیمه دی گفت: تمام امور بیمه‌ای ایثارگران به‌ صورت الکترونیک انجام می‌شود، همچنین مرکز ارتباط با شماره ۱۶۷۱ به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه مشاوره به ایثارگران است که در این مرکز ۵ پزشک برای مشاوره به جانبازان ۷۰ درصد و شیمیایی نیز حضور دارند.

محمدرضا کشاورز در پاسخ به پرسش خبرنگار گروه ایثار و شهادت «آوای جامعه» درباره چگونگی فعالیت سامانه ۱۶۷۱ و احراز هویت ایثارگران در زمان تماس با این سامانه گفت: تمامی امور بیمه‌ای به صورت الکترونیکی قابل انجام است و این سامانه به صورت شبانه‌روزی به ایثارگران خدمات ارائه می‌دهد. از ابتدای سال ۲۴۰ هزار تلفن پاسخ داده شده است.

به گفته وی، مشاوره پزشکی این سامانه در حال حاضر با پنج پزشک برای جانبازان شیمیایی و ۷۰ درصد در حال خدمات‌رسانی است، با شماره دستوری #۱۶۷۱*۵۰۰* بیمه نامه کرونا ارائه می‌شود که ایثارگران می‌‎توانند از هفته آینده جزییات این بیمه را از سامانه دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه دی خاطرنشان کرد: قرار است به زودی برای تمامی ایثارگران در قرارداد پرونده الکترونیک سلامت، پروفایل اختصاصی تشکیل شود که تا یک ماه آینده پیاده‌سازی آن نهایی خواهد شد. با فراهم کردن شرایطی قرار است بیمه نامه‌های خودرویی جامعه هدف شامل ثالث و بدنه را با اقساط بلندمدت صادر کنیم که این کار از هفته آینده آغاز می‌شود.

کشاوز در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی احراز هویت افرادی که تماس می گیرند ، خاطرنشان کرد:  شماره تلفن همراه و کد ملی جانبازان ۷۰ درصد و شیمیایی، در سامانه مرکز ارتباط بیمه ثبت شده است و چنانچه یک ایثارگر و جانباز ۷۰ درصد تماس بگیرد بدون انتظار به کارشناسان ما متصل می شود.

وی افزود: مابقی ایثارگران هم تا زمانی که پاسخ لازم به را سامانه دریافت نکنند پرونده الکترونیکی تماس آنها بسته نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه دی با بیان اینکه ۸۰ درصد خدماتی که ایثارگران از طریق بیمه دی دریافت کرده‌اند مربوط به مراکز طرف قرارداد بوده است گفت: ۲۰ درصد دیگر خدمات مربوط به مراکز غیر طرف قرارداد بوده که استقبال ایثارگران از مراکز طرف قرارداد نشان‌دهنده کیفیت و سطح بالای مراکز طرف قرارداد است.

کشاورز افزود: در حال حاضر به‌صورت متوسط روزانه ۶۰ هزار خدمت بیمه‌ای از طریق شرکت بیمه دی به جامعه معزز ایثارگری ارائه می‌شود. البته به تازگی به دلیل شیوع بیماری کرونا مراجعه ها به مراکز درمانی کمی کاهش پیدا کرده است که این موضوع مربوط به عموم جامعه است.

خوشبختانه با حمایت‌های رییس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران وضعیت تأمین منابع مالی این قرارداد در شرایط خوبی قرار دارد و پرداخت‌ها به سرعت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت بیمه دی در ایام شیوع کرونا اقداماتی را برای خدمات‌رسانی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در بین ایثارگران انجام داده است گفت: یکی از اقداماتی که برای مثال در این زمینه انجام‌شده توزیع بسته‌های بهداشتی جلوگیری از ویروس کرونا برای گروه‌های پرخطر ایثارگری است. همچنین سامانه خود اظهاری برای ثبت نشانه‌ها و رصد سلامتی ایثارگران در زمینه شیوع بیماری کرونا راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه دی افزود: جانبازان عزیز ۷۰ درصد و شیمیایی در زمینه کرونا مورد غربالگری قرار گرفتند تا در صورت ابتلای این عزیزان به کرونا در مراحل اولیه شناسایی و تحت درمان قرار بگیرند. همچنین باید یادآوری کرد که تمام هزینه‌های بستری و سرپایی بیماری کرونا تحت پوشش شرکت بیمه دی قرار دارد.

کشاورز یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های شرکت بیمه دی را توسعه خدمات الکترونیک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تمام امور بیمه‌ای ایثارگران به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود. همچنین مرکز ارتباط با شماره ۱۶۷۱ به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه مشاوره به ایثارگران است که در این مرکز ۵ پزشک برای مشاوره به جانبازان ۷۰ درصد و شیمیایی نیز حضور دارند.

مدیرعامل شرکت بیمه دی با اشاره به طراحی پورتال تخصصی درمان ایثارگران گفت: این سامانه طراحی‌شده و در  یک ماه آینده پیاده‌سازی می‌شود.

وی درمان را یکی از دغدغه‌های اساسی تمام مردم دانست و گفت: حوزه درمان زنجیره‌ای است که بخشی از آن مربوط به شرکت‌های بیمه‌ای است و بیمه به‌عنوان یکی از نیازهای ضروری جوامع امروزی نقش مهمی در ایجاد آرامش در جامعه دارد.

کشاورز با اشاره به مهیا شدن امکان صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث برای ایثارگران به‌صورت اقساط گفت: در این طرح که پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده آغاز شود، ایثارگران عزیزی که از بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق دریافت می‌کنند می‌توانند از این شرایط بهره‌مند شوند و تلاش می‌کنیم بخشی از فرایندهای این مسئله به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه شود.