آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 21420
جمعه - 28 آذر 1399 - 10:23

جشنواره ورزشی و رقابتی یلدا در منطقه یک تهران

جشنواره ورزشی و رقابتی یلدا با حضور مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به میزبانی شهرداری منطقه یک برگزار می شود.

جشنواره ورزشی و رقابتی یلدا در منطقه یک تهران

ویژه برنامه های فرهنگی _ ورزشی آخرین یلدای قرن با همکاری سراهای محلات و مشارکت شهروندان، در شمال تهران برگزار می شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  سیدعباس سجادی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری این منطقه اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن طولانی ترین شب سال، ویژه برنامه های یلدایی با هدف زنده نگهداشتن آداب و سنن ملی در شب یلدا در شمال تهران اجرا خواهد شد.

وی گفت: با همکاری اداره فرهنگی این معاونت برنامه های متنوعی شامل مسابقات مجازی یلدایی، شب شعر و شاهنامه خوانی مجازی، اهدای بسته های یلدایی به نیازمندان، بازدید از شیر خوارگاه رفیده به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و شب یلدا در سطح محلات منطقه یک از ۲۵ لغایت ۳۰ آذر ماه به دو صورت مجازی و حضوری با رعایت  پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

سجادی ، برگزاری مسابقه عکاسی آخرین یلدای قرن در قرنطینه را از دیگر برنامه های فرهنگی دانست و گفت: این مسابقه عکاسی با هدف به تصویر کشیدن یلدای خانواده با هدف خاطره سازی و ایجاد نشاط در خانواده ها در آخرین یلدای سده ۱۳۰۰ در محلات شمال تهران در دو بخش عکاسی از سفره شب یلدا و عکس سلفی با نمادهای شب یلدا اجرا می شود.

وی افزود: علاقمندان می توانند برای شرکت در این مسابقه آثار خود را در قالب فایل jpg از تاریخ ۳۰ آذر ماه لغایت ۲ دی ماه از طریق پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۲۷۳۰۰۶۷۰ ارسال نمایند تا به برگزیدگان این مسابقه هدایایی به رسم یادبود تقدیم شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری این منطقه جشنواره رقابتی یلدا به میزبانی منطقه یک تهران را از برنامه های ورزشی مناسبتی دانست و خاطرنشان کرد: محور این جشنواره بازی های تفریحی و رقابتی شامل یه قل دوقل (ویژه بانوان)، بهکاپ (ویژه بانوان)، گردو بازی (پسران و دختران) و بازی های خلاقانه و نمایشی (ویژه تمامی افراد خانواده) به صورت مجازی است.

وی از شهروندان درخواست کرد، فیلم های یک دقیقه ای خود را از ۲۵ آذرماه الی ۲ دی ماه از طریق پیام رسان واتساپ به شماره تلفن ۰۹۳۵۴۷۲۹۳۳۶ ارسال نمایند تا به بهترین فیلم در هر بخش جوایز نفیسی اهدا شود.