آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 21232
سه شنبه - 25 آذر 1399 - 11:28

امداد رسانی به بیش از ۳۰ هزار نفر در حوادث جوی

رئیس سازمان امداد و نجات از امداد رسانی به بیش از ۳۰ هزار نفر از هموطنان در حوادث جوی طی سه هفته اخیر در نقاط گوناگون کشور خبر داد.

امداد رسانی به بیش از ۳۰ هزار نفر در حوادث جوی

رئیس سازمان امداد و نجات از امداد رسانی به بیش از ۳۰ هزار نفر از هموطنان در حوادث جوی طی سه هفته اخیر در نقاط گوناگون کشور خبر داد.

به گزارش گروه حوادث آوای جامعه،  مهدی ولی پور، با اشاره به ماموریت‌های امداد و نجات در ۱۴ روز گذشته در نقاط گوناگون کشور، گفت : ۸۴۱ ماموریت امداد و نجات در سطح کشور صورت گرفت که طی آن خدمات امداد و نجات به ۱۷ هزار و ۲۰۸ نفر از افراد آسیب دیده ارائه شد.

وی از اعزام ۳۴۳ نفر مصدوم به مراکز درمانی خبر داد و افزود: ۱۲۷ مصدوم طی ۱۰۷ مورد عملیات نجات فنی رهاسازی و ۱۳۲۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به حوادث جوی و اقلیمی (سیل و آبگرفتگی- برف و کولاک) از ۱ لغایت ۲۱ آذرماه، اظهار داشت:۲۸ استان به جز استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و البرز تحت تاثیر این حوادث قرار گرفتند؛ضمن اینکه به ۲۸۹ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین و ۵۳ محور کوهستانی امداد رسانی شد.

ولی پور از امداد رسانی به ۳۰ هزار و ۷۲۴ نفر در این مدت خبر داد و افزود: ۱۷۲۳ نفر اسکان اضطراری و ۳۳ نفر نجات داده شده و به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی تعداد فوتی‌های حوادث را ۹ نفر شامل ۶ در هرمزگان،۲ نفر در بوشهر و ۱ نفر در گیلان عنوان کرد و گفت: از ۳۰۸ واحد منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت؛ضمن اینکه ۱۸۳ دستگاه خودرو از آب و گل و لای و ۲۱۰ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات تصریح کرد: ۲۰۶۲ نفر امدادگر در قالب ۴۹۵ تیم امدادی خدمات ارائه کردند؛ضمن اینکه امدادرسانی در بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس ادامه دارد.

ولی پور با اشاره به وقوع ۶۷ زمین لرزه بیش از ۲.۵ ریشتر طی هفته گذشته در سطح کشور، اظهار داشت :  بزرگترین زمین لرزه وقوع پیوسته طی ۱۴ روز گذشته، ۴.۷ ریشتر و در ۰۹ آذر در عمادده شهرستان لارستان استان فارس به وقوع پیوست اما صدمات جانی و خسارات مالی نداشت.

وی گفت:  براساس پیش بینی سازمان هواشناسی طی هفت روز آینده آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و همچنین بارش شدید و رگباری باران و برف، وزش شدید باد،کاهش دما به ویژه در غرب، جنوب غرب و سواحل دریای کاسپین پدیده غالب کشور خواهد بود.