آوای شهر » خبر
کد خبر : 2108
دوشنبه - 25 شهریور 1398 - 00:10

نصب اولین دستگاه تغذیه حیوانات شهری

اولین دستگاه تغذیه حیوانات شهری با استفاده از مواد بازیافتی، به منظور فرهنگ سازی و آموزش تفکیک پسماند به شهروندان و کمک به تغذیه این حیوانات در بوستان قیطریه نصب شد.

نصب اولین دستگاه تغذیه حیوانات شهری

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ،  رضا عبدالملکی معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه به سیاست های شهرداری تهران در راستای کاهش تولید و تفکیک پسماند خشک وکم حجم سازی بطری های بازیافتی و همچنین ارتقاء سطح دانش وفرهنگ حفاظت از محیط زیست و کمک به تغذیه حیوانات شهری با آلودگی کمتر وجلوگیری از انتقال بیماری، با همکاری اداره بازیافت و تفکیک پسماند شهرداری منطقه یک اولین دستگاه تغذیه حیوانات شهری در بوستان قیطریه نصب شد.

معاون شهردار منطقه یک درباره نحوه کار این دستگاه گفت: در کنار این دستگاه آموزشگری مستقر است تا به شهروندان نحوه کار با دستگاه را آموزش دهد بدین روش که با انداختن هر بطری خالی آب و مایعات به محل مشخص شده روی دستگاه از طریق سنسور مقداری غذا برای حیوانات آزاد و در ظرف انتهای دستگاه وارد می شود و حیوانات شهری می توانند از آن استفاده کنند.
عبدالملکی تصریح کرد: شهروندان می توانند آب مانده در ته بطری خود را نیز در محل مشخص شده خالی کنند تا آب کافی نیز کنار ظرف غذای حیوانات قرار گیرد.

وی افزود: بوستان قیطریه بدلیل وجود تعداد زیادی از حیوانات شهری از جمله گربه ها ، پرندگان و… بهترین مکان برای جانمایی این دستگاه در نظر گرفته شده است .
این مقام مسئول افزود: این دستگاه با انرژی خورشیدی کار می کند و گنجایش ۲۴۰ لیتر را دارد و با توجه به مشارکت شهروندان و پر شدن مخزن بازیافت ،مسئول مربوطه اقدام به تخلیه و فضاسازی مجدد دستگاه می کند.

وی گفت: این طرح به صورت پایلوت در بوستان قیطریه اجرا شده و در صدد هستیم با توجه به مشارکت و استقبال شهروندان با تولید