خبر » نبض جامعه
کد خبر : 20282
سه شنبه - 4 آذر 1399 - 10:52

پرداخت هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از پرداخت هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و اقشار نیازمند جامعه در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

پرداخت هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از پرداخت هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و اقشار نیازمند جامعه در هشت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: مردم نیکوکار در سال جاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه در این صندوق سپرده‌گذاری کردند.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه ، علی عاشوری، با تشریح عملکرد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: در هشت ماهه سال جاری در مجموع هزار و ۹۲۶ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در حوزه اشتغال، وام کارگشایی، ودیعه مسکن و احداث و خرید و مسکن به مددجویان و نیازمندان ارائه شد.

وی عنوان کرد: از این میزان ۹۰۲ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۱۳ هزار فقره به وام ضروری و کارگشایی اختصاص یافت و ۳۴۹ میلیارد تومان در قالب ۲۶ هزار و ۸۰۰ فقره به تسهیلات ودیعه مسکن خانواده‌های نیازمند اختصاص یافت. همچنین ۲۱۲ میلیارد تومان از محل صندوق و ۱۴۸ میلیارد تومان با هم‌افزایی بانک قرض‌الحسنه مهر به اشتغال مددجویان اختصاص یافت.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه صندوق در هشت ماهه امسال ۲۴۱ میلیارد تومان وام در حوزه خرید و احداث مسکن مددجویان و نیازمندان پرداخت کرده است، تاکید کرد: امسال برای نخستین بار ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای وام شهریه دانشجویان پیش‌بینی شده که با توجه به گذشت حدود ۲ ماه از سال تحصیلی، تاکنون هشت میلیارد تومان از این مبلغ، به دانشجویان اختصاص یافته است. مبلغ این وام برای دانشجویان کارشناسی تا دکترا از پنج تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است.

عاشوری به شیوع ویروس کرونا در کشور و شرایط سخت اقتصادی خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: صندوق امداد ولایت برای کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا، مبلغ ۱۲ میلیارد تومان به خانواده‌های زندانیان نیازمند پرداخت کرده است. همچنین ۱۵ میلیارد تومان به جامعه هدف سازمان بهزیستی و ۲۹ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته است.

وی با اشاره به افزایش ناگهانی رهن و اجاره مسکن و تورم افسارگسیخته در این بخش، خاطرنشان کرد: با مشارکت بنیاد مستضعفان، ۸۰ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه برای ودیعه مسکن ۱۲ هزار خانواده‌ نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا پرداخت کردیم.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با دعوت خیران و مردم نیکوکار برای سپرده‌گزاری در این صندوق گفت: پایان سال ۹۸ حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سپرده قرض‌الحسنه در صندوق امداد ولایت انجام شده بود که این رقم در سال جاری با افزایش ۱۲۰۰ میلیارد تومانی به ۲۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

عاشوری تاکید کرد: به مردم نیکوکار اطمینان می‌دهیم تمام سپرده آنان در این صندوق، به صورت قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان، گفت: این صندوق در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد و تاکنون هزار و ۵۰۰ فقره وام اشتغال مددجویان را با اولویت زنان سرپرست خانوار، تضمین کرده است.