جزئیات ارتقاء کیفیت دوره پیش دبستانی و مهد کودکها
معاون آموزش ابتدایی، مهمترین اقدامات وزارت آموزشوپرورش در ارتقاء کیفیت دوره پیشدبستانی و مهدکودکها براساس فرامین رهبر انقلاب را تشریح کرد.
معاون آموزش ابتدایی، مهمترین اقدامات وزارت آموزشوپرورش در ارتقاء کیفیت دوره پیشدبستانی و مهدکودکها براساس فرامین رهبر انقلاب را تشریح کرد.
به گزارش مهر، رضوان حکیم زاده مهمترین تصمیمات و برنامههای در دست اقدام وزارت آموزشوپرورش را مطابق فرامین رهبر انقلاب درارتباط با آموزشی و پرورشی بودن مهدکودکها و اهمیت دوره پیشدبستانی تشریح کرد.
حکیم زاده اولین اقدام انجامشده را درخواست استقلال دفتر آموزشوپرورش پیش از دبستان در معاونت آموزش ابتدایی دانست و گفت: استقلال دفتر آموزشوپرورش پیشدبستانی جهت انجام مأموریتهای موجود در رابطه با دوره پیشدبستانی و وظایف جدید در رابطه با مهدکودکها حائز اهمیت بوده و در این رابطه موفق به اخذ موافقت اولیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور شدهایم.
معاون آموزش ابتدایی افزود: طراحی مدل تربیت یکپارچه دوران کودکی از قبل از تولد تا ورود به دبستان و حضور فعال در جلسات تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با طراحی الگو و تأمین استلزامات اجرای فرامین رهبر انقلاب و ایفای نقش حاکمیتی وزارت آموزشوپرورش در ارتباط باتربیت در مهدکودک و دوره پیشدبستانی از اقدامات دیگر درباره اهمیت موضوع دوره پیشدبستانی و مهدکودکها است.
وی گفت: خوشبختانه موفق به تدوین برنامه عمل تحقق منویات رهبر انقلاب شدیم و این برنامه را جهت نهایی سازی؛ ابلاغ و اجرا به دفتر وزارتی ارائه دادهایم.
حکیم زاده عنوان کرد: همچنین تدوین پیشنویس آییننامه آموزشی و پرورشی مهدهای کودک و دوره پیشدبستانی جهت تصویب در شورای عالی آموزشوپرورش، تدوین نظام شایستگی حرفهای مربیان مهدهای کودک و دوره پیشدبستانی، طراحی برنامه رشد و تعالی کودکان در خانواده آگاه و همگام با اوان کودکی و تدوین پیشنویس سند جامع تربیت اوان کودکی با محوریت وزارت آموزشوپرورش نیز از دیگر اقدامات اصلی وزارت آموزشوپرورش در اجرای فرامین مقام معظم رهبری بوده است.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به صدور مجوز دوره پیشدبستانی و مهدهای کودک گفت: صدور مجوز مهدهای کودک توسط وزارت آموزشوپرورش یکی از اقدامات اجرایی پس از طی مراحل قانونی و اخذ تصمیمات کلان ملی در این زمینه است.