سنجش رضایت بیمه شدگان از مراکز «بیمه سلامت»
معاون سازمان بیمه سلامت گفت: در تلاش هستیم که رضایت بیمه شدگان از مراکز ارائه دهنده خدمت را بسنجیم که این اقدام در حوزه مدیریت نظارت سازمان با همکاری واحد آی تی در حال برنامه ریزی و انجام است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت مهمترین برنامه های این حوزه را تشریح کرد و گفت: فراهم شدن زیرساخت های الکترونیک، اجرای نظام ارجاع، خرید راهبردی، تدوین و اجرای پروتکل های بیمه ای و تشکیل شورای فنی سازمان از اولویت های اصلی این معاونت است.
به گزارش گروه سلامت آوای جامعه، مهدی رضایی به برنامه های در دست اجرا در حوزه معاونت بیمه و خدمات سلامت سازمان اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های مهم که به عنوان اولویت اول و کلیدی این حوزه به حساب می آید، فراهم شدن زیرساخت خدمات الکترونیک است که از مدت ها قبل در سازمان شروع شده و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که تا پایان دولت بتواند به نتیجه مطلوب دست یابد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت عنوان کرد: همچنین برنامه نسخه نویسی و استحقاق سنجی از دیگر اقداماتی است که تلاش خواهیم کرد شتاب بیشتری به آن دهیم.
وی با اشاره به اینکه نظام ارجاع یکی از ضروری ترین اقداماتی است که لازم است در حوزه سلامت به آن توجه شود تا بتوانیم به صورت سیستماتیک و بدون کاهش خدمات، هزینه ها را مدیریت کنیم، افزود: بدون تردید یکی از دستاوردهای این برنامه کنترل هزینه های حوزه سلامت خواهد بود. در این راستا در حوزه روستایی با همکاری وزارت بهداشت اقداماتی در حال انجام است.
همچنین برنامه ریزی برای اجرای این اقدام در فازهای اولیه در حوزه شهری از سیاست های سازمان است تا شرایط اجرای نظام ارجاع که در نهایت باعث اجرای برنامه پزشک خانواده خواهد شد را به درستی پیش ببریم.
رضایی درباره خرید راهبردی عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد بر اساس منویات مدیر عامل سازمان به این موضوع ورود کنیم.
وی همچنین به تدوین و اجرای پروتکل های بیمه ای اشاره کرد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با حوزه آموزشی وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای تخصصی برنامه های مشترکی انجام شده تا بتوانیم پروتکل های اجرایی و عملیاتی را تدوین و با استفاده از جایگاه آموزشی در کشور، این اقدام را برای ارائه خدمت به درستی به نتیجه برسانیم.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: با توجه به شرایط روز و آینده نگری، بیمه سلامت نباید از قافله عقب بماند لذا در این راستا چارچوب و بسته های خدمتی تدوین می کنیم؛ برای مثال در حوزه تخصصی سازمان تلاش می کنیم که بحث تله مدیسین را پیش ببریم که اقدامات مهمی نیز در این زمینه انجام شده است.
وی به افزایش کیفیت دریافت خدمات اشاره کرد و افزود : در تلاش هستیم که رضایت بیمه شدگان از مراکز ارائه دهنده خدمت را بسنجیم که این اقدام در حوزه مدیریت نظارت سازمان با همکاری واحد آی تی در حال برنامه ریزی و انجام است.
رضایی تهیه بسته های مشوق های بیمه ای و آموزش همگانی از طریق رسانه ها و افزایش سواد سلامت را از دیگر برنامه های این معاونت عنوان کرد و گفت: تشکیل شورای فنی سازمان از دیگر اقدامات ضروری است تا سازمان دچار تعدد و ناهمسو بودن قوانین ابلاغی در حوزه فنی نباشد که اقدامات مهمی در این زمینه در حال انجام است.