خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 20043
چهارشنبه - 28 آبان 1399 - 10:24

کاهش۲۰درصدی آمار متقاضیان سواد آموزی

تعداد افرادی که به یاد گیری و سواد آموزی می‌اندیشند و آمار متقاضیان آموزش تا ۲۰درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

کاهش۲۰درصدی آمار متقاضیان سواد آموزی

رییس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه پیش بینی می‌شد تعداد افرادی که به یاد گیری و سواد آموزی می‌اندیشند  و آمار متقاضیان آموزش تا ۲۰درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است گفت: با ۴۸۰ آموزش دهنده فعالی که الان در سامانه ثبت نام کرده اند و کاهش ۲۰درصدی حجم ابلاغی به دلیل شرایط کرونا نیاز به جذب آموزش دهنده نیست و دستور داده ایم از ظرفیت فرهنگیان به ویژه در دوره‌های تحکیم و انتقال برای جبران کمبود در صورت نیاز استفاده شود.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آوای جامعه ، چهارمین گردهمایی مشترک مدیران حوزه ستادی سازمان با معاونین و رؤسای ادارات سوادآموزی استان‌ها بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

محمد زاده گفت: کرونا شرایط را در تمام دنیا تحت الشعاع قرار داده وبه همان نسبت ما در ایران عزیزمان نیز با مشکلاتی روبرو شدیم، اما این باعث می‌شود بیشتر تلاش کنیم بهتر فکر کنیم تا بر آن مسلط شویم با توجه به اینکه دانشمندان نیاز‌های بشری را به ترتیب اولویت به ۵ گروه  نیاز‌های زیستی، نیاز‌های امنیتی، نیاز‌های اجتماعی، نیاز به احترام دیگران و نیاز به خودشکوفایی و خود انگیزشی که در آموزش نمود می‌یابد تقسیم کرده اند و طبیعی است نیاز به آموزش در این شرایط در اولویت اولیه خانواده‌ها نباشد به همین دلیل پیش بینی می‌شد تعداد افرادی که به یاد گیری و سواد آموزی می‌اندیشند کاهش یابد و آمار متقاضیان آموزش تا ۲۰درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

وی عنوان کرد :  اما ما با تکیه بر منویات رهبر انقلاب مبنی بر تبدیل کل کشور به مدرسه و توجه به آرزوی قلبی رهبری وریشه کنی بی سوادی فعالیت خود را به هر طریق ممکن افزایش خواهیم داد تا بر مشکلات فائق آییم ودر این خصوص از تمامی ابتکارات وایده‌ها استقبال کرده و تمامی ظرفیت‌ها را به کار بسته ایم.

معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: از تمامی مراکز یادگیری محلی در استان‌ها که به پخش لوازم بهداشتی از قبیل ماسک ومواد ضد عفونی کننده با وزارت بهداشت همکاری کردند تشکر می‌کنم وعرض می‌کنم مراکز یادگیری محلی می‌تواند در این شرایط به عنوان مراکز پایش آموزش مجازی مورد توجه قرار گیرد.

همچنین محمد زاده در خصوص توجه ویژه به مراکز یادگیری محلی گفت: ۱۲۰مرکز یادگیری محلی در کشور به طرح پیوند سواد و زندگی اختصاص یافتند و انتظار داریم با جدیت پیگیر فعالیت‌های این مراکز به عنوان بسته‌های تحولی باشید و به شرایطی برسیم که نیاز به افزایش تعداد این مراکز در سال آینده داشته باشیم.

محمد زاده با اشاره به کاهش نیاز به آموزش دهنده‌ها به دلیل کاهش حجم ابلاغی در شرایط کرونایی گفت: با ۴۸۰ آموزش دهنده فعالی که الان در سامانه ثبت نام کرده اند وکاهش ۲۰درصدی حجم ابلاغی به دلیل شرایط کرونا نیاز به جذب آموزش دهنده نیست و دستور داده ایم از ظرفیت فرهنگیان بخصوص در دوره‌های تحکیم و انتقال برای جبران کمبود در صورت نیاز استفاده شود.