خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 19892
شنبه - 24 آبان 1399 - 22:13

کاهش۷۰ درصدی مراجعه های حضوری به تامین اجتماعی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی گفت: با اجرای طرح ۳۰۷۰، مراجعه بیمه‌شدگان به شعب تامین اجتماعی ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش۷۰ درصدی مراجعه های حضوری به تامین اجتماعی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی گفت: با اجرای طرح ۳۰۷۰، مراجعه بیمه‌شدگان به شعب تامین اجتماعی ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه ، علی‌اکبر ربیع‌زاده با بیان اینکه سال ۹۹ تحت عنوان سال تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی نام‌گذاری شده، اظهار داشت: با توجه به منویات رهبر انقلاب درباره غیرحضوری شدن خدمات این سازمان به واسطه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سازمان تامین اجتماعی طرح ۳۰۷۰ را رونمایی کرد.
وی افزود: براساس این طرح، دوشنبه هر هفته یک سرویس غیرحضوری و نوین، به بیمه‌شدگان و مخاطبان سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود.

ربیع‌زاده با بیان اینکه سالانه ۹۶میلیون مراجعه به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی انجام می‌شود، گفت: بخشی از این مراجعات به خاطر دفترچه‌های درمانی بود که در خرداد ماه امسال، با غیرحضوری کردن تامین اعتبار، سبب حذف ۳۹ میلیون مراجعه شد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس تعداد مراجعات و سرویس‌های پرتراکم، خدمات تامین اجتماعی اولویت‌بندی شده است، افزود: تا پایان بهمن ماه جاری، با راه اندازی ۳۰ سرویس کاملا غیرحضوری، ۷۰درصد مراجعات به شعب تامین اجتماعی حذف و براین اساس این طرح نیز ۳۰۷۰ نامگذاری شده است.

به گفته ربیع‌زاده دو سرویس پرداخت هدیه ازدواج و ثبت خاتمه کفالت فرزندان اناث نیز در هفته نخست رونمایی طرح ۳۰۷۰، عملیاتی شد.

طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد. این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.