خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 19804
شنبه - 24 آبان 1399 - 11:28

وضعیت ساخت و تجهیز مدارس از سال ۹۲

ئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد که از سال ۹۲ تاکنون ،روزانه ۲۷ کلاس درس تحویل شده، ۸۴ کلاس درس به سیستم استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز شده است.

وضعیت ساخت و تجهیز مدارس از سال ۹۲

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:  از سال ۹۲ تاکنون ،روزانه ۲۷ کلاس درس تحویل شده، ۸۴ کلاس درس به سیستم استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز شده، مدارس خشتی و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف شده و هر روز ۱۰ کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی شده است.

به گزارش گروه آموزش و پروش آوای جامعه،  “مهراله رخشانی مهر” که در استان مرکزی حضور دارد در ارتباطی ویدئوکنفرانسی با مراسم افتتاح متمرکز ١۵۵٠ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی سراسر کشور، خاطرنشان کرد : مدرسه امروز فقط یک ساختمان نیست، بلکه ویترین وضعیت علمی و فرهنگی با پرچم های برافراشته بر آن نماد هویت ملی از مرکز تا دور افتاده ترین نقاط مرزی است.

وی افزود: ما هم با این رویکرد مدرسه را نه یک ساختمان بلکه کانون تربیتی تمام ساحتی نسل آینده می دانیم و در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آنیم، تا مدارس علاوه بر دارا بودن استانداردهای بین المللی، واجد ویژگی های معماری ایرانی – اسلامی، مناسب برای تعاملات فرهنگی با محله، دوستدار محیط زیست و مجهز به فناوری‌های نوین یادگیری باشند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه تبدیل مدارس به کانون مدیریت بحران در حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل های اخیر، ما را در این مسیر مصمم‌تر کرده، گفت: سخت معتقدیم در این مسیر بیشتر از آن‌که نیازمند مدرسه‌سازی باشیم، نیازمند توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی هستیم.

رخشانی مهر افزود: امروز درحالی شاهد مشارکت ۵۰ درصدی خیرین، این انسان‌های نیک اندیش و معماران فرهنگی جامعه هستیم که اهتمام و توجه دولت در حمایت از برنامه‌های ایمن سازی فضاهای آموزشی در تاریخ مدرسه‌سازی اگر بی‌نظیر نباشد، کم نظیر است.

وی ضمن تشکر از دستور رئیس جهور مبنی بر تامین ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام برای ایمن‌سازی مدارس، عنوان کرد: امیدواریم با حمایت جناب‌عالی شاهد تحقق این مهم باشیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه امروز در حالی شاهد آیین افتتاح پروژه‌های آموزشی و تربیتی هستیم که با اجرای طرح ملی «آجر به آجر»، در مدتی کوتاه بیش از ۱۵۰ هزار نفر با کمک های خرد، به خیل خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز پیوسته‌اند، عنوان کرد: همچنین سازمان نوسازی مدارس کشور توانسته در سال‌جاری حدود ۲۵۰۰ پروژه آموزشی را با حدود ۱۵ هزار کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۲ میلیون مترمربع و اعتباری حدود ۷ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری کند.

رخشانی مهر خاطرنشا کرد: از سال ۹۲ تاکنون؛ روزانه ۲۷ کلاس درس تحویل شده، ۸۴ کلاس درس به سیستم استاندارد گرمایشی و سرمایشی مجهز شده، مدارس خشتی و گلی از ادبیات فضاهای آموزشی کشور حذف شده و هر روز ۱۰ کلاس درس ناایمن تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی شده است، که برای این مهم به طور متوسط روزانه بیش از ۸ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

به گفته وی، ۱۰ استان کشور از جمله تهران و سیستان و بلوچستان با کمترین سرانه و بیشترین فضای تخریبی کماکان نیازمند توجه ویژه و عنایت دولت است.