آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 19762
چهارشنبه - 21 آبان 1399 - 11:47

آموزش مجازی مهارت های شهروندی در منطقه ۱۴

آموزش آنلاین گزینه ای معقول است که می تواند به عنوان یک روش یادگیری مفید برای ارتقای سطح مهارت های عمومی و تخصصی دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد.

آموزش مجازی مهارت های شهروندی در منطقه ۱۴

با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و به تبع آن حضور پاره وقت دانش آموزان در مدارس، از آن جا که آموزش تعطیل بردار نیست آموزشهای شهروندی با تکیه بر کارگاه های آنلاین، برگزار می شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  سعید تیموری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه چهارده در این باره گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس امکان برگزاری آموزش‌ها و کارگاه‌های حضوری و یا انواع برنامه‌های فرهنگی، هنری در مدارس میسر نبود؛ لذا در ایام تابستان تجربه برگزاری مدرسه تابستانی تهران، برای آموزش مهارت‌های فرهنگی، هنری و تجربی، به صورت مجازی و از طریق ویدئو‌های ضبط شده را برای دانش آموزان داشتیم.

تیموری افزود: اداره آموزش های شهروندی با استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی به انتقال مفاهیم شهروندی جهت بالابردن آگاهی دانش آموزان با مسئولیت ها و حقوق شهروندی، شناخت بهتر شهر و شیوه های اداره آن به منظور ایجاد رابطه مسئولانه نسبت به محیط زندگی، ارتقای سطح فرهنگ آپارتمان نشینی با محوریت محیط زیست و پسماند، احترام به حریم خصوصی و مشارکت و قوانین حمل و نقل و ترافیک و ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات دانش آموزان در زمینه ی حفاظت از محیط زیست از جمله مصرف بهینه پلاستیک، سبک زندگی با هدف کاهش آلودگی هوا و احترام به طبیعت و منابع طبیعی می پردازد.

وی گفت:  آموزش آنلاین گزینه ای معقول است که می تواند به عنوان یک روش یادگیری مفید برای ارتقای سطح مهارت های عمومی و تخصصی دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرد و این بستر آموزشی امکان تعامل دوسویه بین مدرس و دانش آموز را فراهم آورده است.