خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 19527
یکشنبه - 18 آبان 1399 - 11:50

اختصاص بیش از یک میلیارد برای تأمین ماسک رایگان

سخنگوی جمعیت هلال احمر از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل مشارکتهای‌ مردمی برای تأمین ماسک و اقلام بهداشتی به صورت رایگان در بین هموطنان خبر داد.

اختصاص بیش از یک میلیارد برای تأمین ماسک رایگان

سخنگوی جمعیت هلال احمر از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل مشارکتهای‌ مردمی این مجموعه دربازه زمانی پنجم تا پانزدهم آبان در اجرای طرح آمران سلامت برای تأمین ماسک و اقلام بهداشتی به صورت رایگان در بین هموطنان خبر داد.

به گزارش تسنیم، محمد نصیری با اشاره به اجرای طرح آمران سلامت در سطح کشور اظهار داشت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ورود و مشارکت جوانان و داوطلبان در رابطه با پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا این طرح از ۵ آبان‌ماه آغاز و تا ۱۵ آبان‌ماه ادامه داشت.

وی تصریح کرد:‌ در فرآیند اجرای این طرح ۴۱۵۰ نفر از نیروهای سازمان داوطلبان و امدادگران مرد و ۳۴۵۰ نفر از بانوان مشارکت داشتند. ۲۸۲۷ تیم در اجرای طرح آمران سلامت همکاری داشتند که از این تعداد یک هزار و ۵۸۲ تیم به صورت ثابت و یک هزار و ۱۹۷ تیم به صورت سیار فعالیت داشته‌اند.

نصیری گفت: میانگین خانه‌های هلال مشارکت کننده در طرح، روزانه حدود ۶۱۱ خانه هلال و میانگین تعداد موسسات خیریه همکار با جمعیت هلا‌ل‌احمر در این طرح به شکل روزانه حدود ۸۴ موسسه بوده است.

وی درباره میزان توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در فرآیند اجرای طرح آمران سلامت اظهار داشت : از زمان اجرای این طرح در بازه زمانی پنجم تا پانزدهم آبان‌ماه یک میلیون و ۵۰ هزار ماسک به صورت رایگان در اختیار هموطنان قرار گرفت همچنین تعدادی نیز الکل در بین افراد توزیع شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در رابطه با ارزش ریالی ماسک‌های توزیع شده در بین هموطنان در طرح آمران سلامت گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل مشارکتهای‌ مردمی جمعیت هلال احمر برای این طرح هزینه شد همچنین با بررسی و ارزیابی فاز نخست طرح آمران سلامت در آینده شاهد اجرای مرحله بعدی این طرح خواهیم بود.