خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 1947
چهارشنبه - 20 شهریور 1398 - 13:01

افزایش سخت گیری برای صلاحیت حمل و نقل دانش آموزان

برای اولین بار در نیمه شهریور ماه حدود ۵۰درصد از ناوگان رانندگان صلاحیت سنجی شده اند و برچسب های آنان در هفته آینده طی مراسمی با حضور فرماندهی محترم نیروی انتظامی و پلیس راهور، فرماندار تهران و مسئولین آموزش پرورش رونمایی خواهد شد.

افزایش سخت گیری برای صلاحیت حمل و نقل دانش آموزان

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در کارگاه آموزشی پیمانکاران و رانندگان سرویس های حمل و نقل دانش آموزی که با مشارکت پلیس راهور تهران بزرگ برگزار گردید، از تغییر نوع نگاه و رویکرد این سازمان به شرکت های پیمانکار حمل و نقل دانش آموزی خبر داد.

وی در این کارگاه، ناوگان حمل و نقل دانش آموزی را از دو جهت در حوزه حمل و نقل شهری حائز اهمیت دانست و گفت: نکته اول آن که در شروع سال تحصیلی و آغاز پیک اصلی ترافیک شهری، شرکت های حمل و نقل دانش آموزی، نقش بسیار مهم و موثری در کاهش ترافیک شهری دارند. و نکته حائز اهمیت دیگر، مسافرین آنهاست که نسبت به مسافرین معمولی از اهمیت بالاتری برخوردارند.

قنادان با اشاره به اینکه نوع نگاه سازمان طی سال های اخیر به شرکت های پیمانکاری تغییر کرده است و دورنمای فعالیت سازمان تاکسیرانی در حوزه حمل و نقل دانش آموزی حرکت به سمت ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات شرکتهای حمل ونقل دانش آموزی با پروانه تخصصی و به رسمیت شناختن نقش این شرکت ها به عنوان ارکان حمل و نقل شهری خواهد بود این نکته را عنوان کرد : در حال حاضر پروانه های این شرکت ها به عنوان یک پروانه تخصصی شناخته می شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به پیشرفت در حوزه عملکردی شرکت های حمل و نقل دانش آموزی نسبت به سال های گذشته، گفت: برای اولین بار در نیمه شهریور ماه حدود ۵۰درصد از ناوگان رانندگان صلاحیت سنجی شده اند و برچسب های آنان در هفته آینده طی مراسمی با حضور فرماندهی محترم نیروی انتظامی و پلیس راهور، فرماندار تهران و مسئولین آموزش پرورش رونمایی خواهد شد. نکته حائز اهمیت آن است که امسال در باره ارائه برچسب ها سختگیری بیشتری اعمال خواهد شد.

قنادان درخصوص ارائه خدمات رفاهی سازمان تاکسیرانی به رانندگان ناوگان حمل و نقل دانش آموزی خبر داد و گفت: امسال سازمان تاکسیرانی خدمات جدیدی مانند ارائه لاستیک به نرخ دولتی، بهره مندی از مزایای بیمه درمان تکمیلی و استفاده از برخی تسهیلات باشگاه رفاه تاکسیرانان را برای رانندگانی که برچسب سرویس مدرسه دریافت می نمایند، در نظر گرفته است.

در پایان قنادان با اشاره به رویکرد حمایتی و پشتیبانی ناوگان حمل و نقل دانش آموزی از سیستم آموزشی کشور، از مسئولین شرکت های پیمانکاری خواست تا حساسیت های فرهنگی و تربیتی دانش آموزان را درک کرده و اخلاق و رفتار رانندگان حمل و نقل دانش آموزی، الگویی مناسب برای دانش آموزان باشد.