آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 19435
چهارشنبه - 14 آبان 1399 - 22:18

رفع خطر گودهای رها شده در منطقه ۲ تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از تعدادی از گودهای پر خطر منطقه ۲ تهران بازدید کرد و اقدامات شهرداری منطقه درباره ایمن سازی این گودها را مورد بررسی قرار داد.

رفع خطر گودهای رها شده در منطقه ۲ تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از تعدادی از گودهای پر خطر منطقه ۲ تهران بازدید کرد و اقدامات شهرداری منطقه درباره ایمن سازی این گودها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید که شهردار و مدیران منطقه۲ نیز حضور داشتند با تاکید بر ضرورت اهتمام شهرداری بر ایمن سازی گودهای پرخطر گفت: معضل گودهای رها شده در تهران بسیار تهدید آمیز است و شهرداری می بایست از تمام ظرفیت ها و قانونی برای تعیین تکلیف گودهای رها شده استفاده کند.

وی با اشاره به وجود ۲۷۵ گود پرخطر در سطح شهر افزود: با توجه به اینکه گودهای پرخطر نه تنها ایمنی همسایگان را تهدید می کند بلکه برای عابران پیاده و همچنین تجهیزات شهری نیز دارای خطر است .

سالاری در بازدید از گود پرخطر و رهاشده در بلوار مرزاداران گفت: خوشبختانه با نظارت و پیگیری شهرداری منطقه ۲ و اخطارهای قانونی ابلاغ شده ، مالک ایمن سازی و مقاوم سازی گود را آغاز کرده است.

حسن رحمانی، شهردار منطقه ۲ در این بازدید با اشاره به اولویت منطقه در ایمن سازی گودهای پرخطر گفت: در راستای سیاست های شهردار تهران مبنی بر اهتمام جدی نسبت به ایمن سازی و مقاوم سازی گودهای پرخطر، شناسایی و رفع خطر این گودها به صورت جدی دردستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی برای ایمن سازی گودهای پرخطر برای افزایش رفاه و ایمنی شهروندان انجام می شود، افزود: براساس اطلاعات جمع آوری شده و بازدیدهای صورت گرفته توسط نواحی ،اخطارهای قانونی به مالکین ابلاغ شده است وچنانچه آنها نسبت به رفع خطر و ایمن سازی گودها در فرصت های اعلام شده اقدام نکنند ،شهرداری نسبت به پر کردن گودها یا تعیین تکلیف آنها اقدام خواهد کرد.

رحمانی گفت: ایمن سازی گودهای پرخطر نیازمند مشارکت های مردمی است افزود: کلیه گودهای منطقه توسط کارشناسان نواحی به صورت مستمر بررسی و تذکرات لازم به مالکین مبنی بر رعایت موارد ایمنی ابلاغ می شود و امیدواریم با همکاری مالکین گودهای رها شده با شهرداری، طی سه یا چهار ماه آینده شاهد تعیین تکلیف معضل گودهای پرخطر باشیم.