خبر » نبض جامعه
کد خبر : 19257
یکشنبه - 11 آبان 1399 - 22:50

رونمایی از سامانه جامع مزیت‌ سنجی شغلی شهرستان‌ها

سامانه جامع مزیت‌سنجی شغلی شهرستان‌های کشور با حضور رییس کمیته امداد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور، نائب رییس و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رونمایی شد.

رونمایی از سامانه جامع مزیت‌ سنجی شغلی شهرستان‌ها

سامانه جامع مزیت‌سنجی شغلی شهرستان‌های کشور با حضور رییس کمیته امداد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور، نائب رییس و رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رونمایی شد.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه ، سید مرتضی بختیاری در مراسم رونمایی از سامانه جامع مزیت‌سنجی شغلی شهرستان‌های کشور با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) به تاکیدات رهبر انقلاب درباره توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان اشاره کرد و گفت: در طول فعالیت حوزه اشتغال کمیته امداد از سال ۱۳۷۴ تا ۹۸ بیش از ۷۰۰ هزار خانواده به خودکفایی رسیدند و با این اقدام سه هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در بودجه عمومی کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در سه سال اول برنامه توسعه کشور کمیته امداد موفق به ایجاد ۴۹۳ هزار شغل برای جامعه هدف شده است، عنوان کرد:  کمیته امداد ایجاد ۸۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تا پایان برنامه ششم توسعه کشور را پیش‌بینی کرده است.

رییس کمیته امداد رسیدن به اهداف این نهاد در ایجاد اشتغال را منوط به تامین بودجه از سوی دولت و مجلس دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق از مسئولان خواسته‌ایم اعتبارات ۴۹۰۰ میلیارد تومانی تبصره ۱۶ به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

بختیاری افزایش سقف وام پرداختی به اشتغال مددجویان را خواستار شد و گفت: در حال حاضر تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی پاسخگوی طرح‌های اشتغال مددجویان نیست و این رقم باید دستکم به ۱۰۰ میلیون تومان برسد و یک دوره تنفس نیز به آن تعلق گیرد.

وی به تجربیات این نهاد در حوزه اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: در نامه‌ای به رییس مجلس پیشنهاد کرده‌ایم که مسئولیت اشتغال خانگی کشور به کمیته امداد واگذار شود.

رییس کمیته امداد با تقدیر از همکاری مردم نیکوکار، خیران و نهاد‌ها در اجرای دو مرحله پویش ایران همدل، تاکید کرد: برای اجرای مرحله سوم پویش ایران همدل موضوع حل مشکل اشتغال جوانان به ویژه محرومان را پیشنهاد داده‌ایم و امیدواریم با اجرای این پویش، شاهد یک حرکت جمعی در کشور برای رفع مشکل بیکاری باشیم.

بختیاری حل چالش مسکن را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت عنوان کرد و گفت: در صورت تامین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار، کمیته امداد ساخت و تحویل ۵۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت حمایت با اولویت ایتام را تقبل کرده است.