خبر » نبض جامعه
کد خبر : 19025
دوشنبه - 5 آبان 1399 - 23:19

نیاز به خط شکن های فرهنگی، هنری و رسانه ای

نیاز به خط شکن های فرهنگی، هنری و رسانه ای اثر بخش داریم، لذا در این موضوع برای ما موضوعات، شیوه ها و تاکتیک های جنگ (برای مثال در عرصه هنر) تغییر کرده است.

نیاز به خط شکن های فرهنگی، هنری و رسانه ای

همزمان با آئین امضای این تفاهم نامه، سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی با خیر مقدم به حاضران و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: بین بنیاد روایت فتح و سازمان بسیج سازندگی؛ هم افزایی و همدلی بسیار خوبی انشالله برقرار خواهد شد.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه، تفاهم نامه ای فی مابین بنیاد روایت فتح و سازمان بسیج سازندگی کشور در راستای عمومی شدن گفتمان جهادی با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و محمد نادری مدیرعامل بنیاد روایت فتح به امضاء رسید.

در آئین امضای این تفاهم نامه، سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی با خیر مقدم به حاضران و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: بین بنیاد روایت فتح و سازمان بسیج سازندگی؛ هم افزایی و همدلی بسیار خوبی انشالله برقرار خواهد شد.

وی، درباره گفتمان جهادی افزود: باید هایی در عمل جهادی وجود دارد که باید به منصه ظهور برسد. امروز رویکردهای جهادی، مانند کربلای اقتصادی و عاشوراهای محرومیت زدایی داریم و اینکه چه کسی می تواند پرچم دار این عرصه باشد موضوع مهمی است.

از این روی نیاز به خط شکن هایی داریم، مانند گروه های جهادی که در کمک مومنانه، ضدعفونی معابر و تغسیل اموات کرونایی و غیره در خط مقدم بودند. به نقل از سخنان رهبر انقلاب که فرمودند:«رزمایش کمک مومنانه همانند نهضت کمک مومنانه بود.»

وی  افزود: در حوزه هنر نیز، نیاز به خط شکن های فرهنگی، هنری و رسانه ای اثر بخش داریم، لذا در این موضوع برای ما موضوعات، شیوه ها و تاکتیک های جنگ (برای مثال در عرصه هنر) تغییر کرده است اما ماهیت همان تقابل حق و باطل (در هنر و فرهنگ) می باشد.

زهرایی خطاب به اهمیت اثرها و تولیدات بنیاد روایت فتح، گفت: حرکت تاریخی، هنری و تولیدی شهید آوینی نمونه ای از اثرهای ماندگار از خاطرات هشت سال دفاع مقدس می باشد که این نوع از روایت گری مثل اینست که در زمان جنگ داریم زیست می کنیم و اثر این تولیدات در ذهن هایمان هنوز باقی مانده و حک شده است.

زهرایی افزود: پس از سی سال تولیدات روایت گری روایت فتح هنوز می توان همان برانگیختگی اجتماعی را در وجودمان حس کنیم، که ازینروی نیز می توان به توصیه ۹ بندی مقام معظم رهبری به اعضای گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی که فرمودند: «کارهای خود، پیشرفت های خود، موفّقیّت های خود، توانایی‌های روزافزون خود را به‌ شکل هنرمندانه به اطّلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهادِ موفّق شما که فقط بر گوشه‌‌ای از ظرفیّت های انسانی کشور متّکی است، چقدر زیبا و شوق‌انگیز است»، اشاره کرد.

علاوه بر این نادری مدیرعامل بنیاد روایت فتح  گفت: کنار هم قرار گرفتن ظرفیت هایی مثل گروه های جهادی، سازمان بسیج سازندگی و روایت فتح می تواند برای رسالت عمومی شدن گفتمان جهادی موثر باشند. در این خصوص می توان به بسیاری از توانایی ها مثل رفتار و شخصیت جهادی پرداخت و نیاز به کار اساسی هنری، فرهنگی و رسانه ای دارد و حلقه مفقوده آن بین این جلسات است.

وی  افزود: یک سری سوژه ها و موضوعاتی هست که از بنیاد روایت فتح بر نمی آید و یک سری تولیدات هنری وجود دارد که از سازمان بسیج سازندگی نمی توان انتظاری داشت که انشالله با همکاری فی مابین می توان این خلاء های رسانه ای و فرهنگی را جبران نمود.

زهرایی در راستای موفقیت در عمومی شدن گفتمان جهادی افزودند: بنیاد روایت فتح با سابقه خوب و بسیار درخشانی که در حوزه تولید فیلم مقاومت و دفاع مقدس دارد، می تواند با کمک شبکه ها و هسته های گروه جهادی و مدیریت روابط عمومی و فرهنگی (با ادبیات منهای نفت) سازمان بسیج سازندگی به یک ظرفیت سازی و هم افزایی هنری، فرهنگی و رسانه ای برسد.