آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 18907
جمعه - 2 آبان 1399 - 03:59

اجرای طرح آموزشی و فرهنگسازی «دوچرخه سواری»

همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش ، طرح آموزشی ویژه ۴ هزار نفر از سربازان و کادر نیروی هوایی توسط اداره آموزش های شهروندی منطقه۱۳تهران در پادگان شهید قدس آغاز شد.

اجرای طرح آموزشی و فرهنگسازی «دوچرخه سواری»

در راستای فرهنگسازی دوچرخه سواری بین شهروندان و همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش ، طرح آموزشی ویژه ۴ هزار نفر از سربازان و کادر نیروی هوایی توسط اداره آموزش های شهروندی منطقه۱۳ در پادگان شهید قدس آغاز شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، مرتضی رحمان زاده ، شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت : در راستای تدابیر شهردار تهران در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری ، شهرداری منطقه ضمن اولویت قرار دادن این مهم ، برنامه ها و طرح هایی را برای تشویق شهروندان به استفاده از این وسیله حمل و نقل پاک در سال جاری به اجرا گذاشت .

وی ایجاد و توسعه مسیرهای دوچرخه در معابر اصلی و بزرگراه ها، افتتاح ساختمان های دوستدار دوچرخه و تشویق مدیران و کارکنان به استفاده از دوچرخه ، برگزاری پویش سه شنبه های بدون خودرو و دعوت از اقشار مختلف برای پیوستن به این پویش و برگزاری مسابقات ورزشی دوچرخه سواری و.. از جمله اقدامات منطقه در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری دانست.

شهردار منطقه با اشاره به اجرای طرح آموزشی و فرهنگسازی ” دوچرخه سواری ” در منطقه ۱۳ به عنوان یکی از برنامه های اصلی منطقه در شش ماهه دوم سال اظهار داشت : اولین دوره از طرح آموزش دوچرخه سواری ، با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳، فرمانده نیروی هوایی پادگان شهید قدس ، اعضای هیئت دوچرخه سواری شرق تهران و دیگر مسئولین برگزار شد .

وی افزود : این طرح ، با آموزش ۳۰۰ نفر از سربازان پادگان شهید قدس آغاز شد و به صورت مستمر و تا آموزش کامل سربازان و کادرنیروی هوایی این پادگان و خانواده های آنان ادامه می یابد.

رحمان زاده تصریح کرد : طی این دوره آموزشی، ضمن برشمردن مزایای دوچرخه سواری، از دوچرخه به عنوان بهترین وسیله حمل و نقل پاک نامبرده شد که در روزهایی کرونا می تواند به حفظ سلامت شهروندان کمک کند .

وی  گفت: در این دوره، ضمن تشویق و ترغیب سربازان به استفاده از دوچرخه در مسیر های ایمن و پیش بینی شده ، اصول و آموزش مقدماتی دوچرخه سواری نیز تشریح شد.

گفتنی است ، در ادامه اقدامات منطقه برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری ، صبح امروز ، شهردار منطقه به همراه مدیران با استفاده از دوچرخه ، محدوده ناحیه را بازدید و مسائل نگهداشت شهر را رصد کردند.