خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 18853
پنجشنبه - 1 آبان 1399 - 11:45

جزئیات همایش دانش آموزی جایزه بنیاد البرز

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از برگزاری همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز در ششم آبان به صورت مجازی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد.

جزئیات همایش دانش آموزی جایزه بنیاد البرز

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از برگزاری همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز در ششم آبان به صورت محدود و مجازی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: وقف و نیت واقف تعطیل‌بردار نیست و وظیفه شرعی ما این است که این همایش را با لحاظ قرار دادن شرایط ویژه بهداشتی برگزار کنیم.

به گزارش  گروه آموزش و پرورش آوای جامعه ، حیدر ارشدی به بیان تاریخچه ای از شکل گیری بنیاد البرز پرداخت و گفت: بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای «جایزه بنیاد البرز» به همت مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده که در بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسؤولین کشوری محقق شده است.
وی عنوان کرد:  در سال جاری که مقارن پنجاه و هشتمین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز است و در راستای تحقق امینانه نیت واقف، برگزاری دو همایش ملی در بخش نخبگان و دانش‌آموزی در دستور کار بنیاد قرار دارد.
ارشدی خاطر نشان کرد: همایش نخبگان با هدف تجلیل از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و طلاب برتر سراسر کشور در روز سه‌شنبه مورخ  ۲۸ مرداد برگزار شد و همایش دانش‌آموزی نیز با هدف تقدیر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور، در روز سه‌شنبه مورخ  ۶ آبان برگزار می‌شود.
وی به جزئیات همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز اشاره کرد و  اظهار داشت : این همایش با هدف تشویق دانش‌آموزان برتر کشور با حضور حجت الاسلام خاموشی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و حجت‌ الاسلام آقای حاج‌علی‌اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در روز سه‌شنبه مورخ ششم آبان برگزار می‌شود که باتوجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا، این همایش از طریق ارتباط ویدیوکنفرانس و به صورت همزمان در تهران و ۲۰ مرکز استان برگزار خواهد شد.
ارشدی افزود: این همایش ساعت ۱۰ صبح و به مدت تقریبی دو ساعت به دلیل پیشگیری از تجمع و حفظ بهداشت همگانی، بدون مشارکت مدعوین و با حضور محدود برگزیدگان تهرانی و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در سالن اجتماعات ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
همچنین به منظور صیانت از سلامت منتخبین محترم و نداشتن تردد بین استانی، همزمان با این مراسم، برگزیدگان حاضر در سایر استانها با حضور در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محل سکونت خود مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز همچنین تاکید کرد: پیرو هماهنگی‌های حاصله، علاوه بر ضبط تلویزیونی برنامه جهت تهیه گزارش‌های خبری به منظور پخش از شبکه‌های ملی صدا و سیما، تمهیدات لازم نیز درباره بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و پخش زنده و کامل همایش از صفحه نخست سایت آپارات به نشانی www.aparat.com/AlborzPrize/live و صفحه بنیاد فرهنگی البرز در اینستاگرام به نشانی @alborzprize ) اندیشیده شده است.
ارشدی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این همایش، دانش آموزان فارغ التحصیل پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند.
وی با بیان اینکه مبلغ جایزه هر دانش آموز ۵۰ میلیون ریال تعیین شده است، افزود: در این مراسم از تعداد ۵۱ نفر از نفرات ممتاز معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور تقدیر می‌شود که ۲۶ نفر آنها  دانش ‌آموزان مقطع متوسطه اول و ۲۵ نفر از آنها دانش ‌آموزان مقطع متوسطه دوم  از ۲۴ استان گوناگون کشور هستند.
ارشدی مواردی همچون تشکیل کمیته علمی جایزه بنیاد البرز با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد فرهنگی البرز و تعدادی از معلمان پیشکسوت در رشته های گوناگون، تدوین شاخص‌های انتخاب دانش‌آموزان در کمیته علمی به تفکیک مقطع متوسطه‌اول، متوسطه‌‌دوم نظری و فنی‌و‌حرفه‌ای و کار و دانش، ابلاغ بخشنامه از سوی وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ، شناسایی، انتخاب و معرفی دانش‌آموزان برگزیده استان در دوره اول متوسطه ، معرفی نفرات واجد شرائط ادارات کل استانی از طریق سامانه ثبت‌نام جایزه البرز و ثبت اطلاعات فردی و سوابق تحصیلی، پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان برگزیده استان و بارگذاری فایل مدارک و مستندات هر نفر را از جمله مراحل فرایند اجرایی این همایش اعلام کرد.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود : با تجمیع مستندات دریافتی، نشست مقدماتی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز در روزهای ۶ الی ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹ برگزار و با بررسی و ارزیابی مستندات دریافتی دانش‌آموزان از سراسر کشور، نسبت به ورود اطلاعات مدارک هر یک در فرم‌های مربوطه اقدام شد.
وی گفت: در نهایت فرم‌های نفرات واجد شرایط، برای داوری در بخش نهایی کمیته علمی آماده شد و نشست پایانی کمیته علمی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز در روز جمعه یازدهم مهرماه ۱۳۹۹ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل و با بررسی نفرات معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، دانش آموزان برتر کشوری همایش ملی دانش‌آموزی انتخاب شدند.