خبر » نبض جامعه
کد خبر : 1870
یکشنبه - 17 شهریور 1398 - 12:09

سوگواره مهر محرم برگزار می شود

تمامی علاقمندان به شرکت در مسابقه رسانه های دیجیتال مهر محرم، می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.mehremoharram.ir و مطالعه فراخوان هر بخش نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

سوگواره مهر محرم برگزار می شود

به گزارش گروه رسانه آوای جامعه ، دبیر سوگواره بین المللی مهر محرم گفت : این سوگواره تحت نظارت مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ برگزارمی‌شود و حمایت‌ها از این سوگواره باعث شده تا سطح برگزاری آن از ملی به بین‌المللی ارتقا پیدا بکند.

میثم قدسی پور افزود: ما در این سوگواره به دنبال مشارکت مردمی هستیم که مردم در کنار شرکت در پویش‌های تدارک دیده شده برای سوگواره بتوانند به بحث داوری آثار هم ورود کنند.

وی ادامه داد: برای این منظور مردم می‌توانند در کنار تولید محتوا با هشتکهای در نظر گرفته شده مانند مهر محرم، مهر حسین، حب‌الحسین یجمعنا و چند هشتگ به زبان انگلیسی داوری آثار را نیز برعهده داشته باشند. البته برای داوری لازم است وارد سایت شده، پی‌دی‌اف‌های مخصوص داوری را بخوانند و نظرشان را ارائه دهند تا در نهایت برای سوگواره برگزیدگان مردمی هم داشته باشیم.

دبیرسوگواره بین المللی مهر محرم هم هدف از برگزاری این رویداد بزرگ معنوی را گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: این سوگواره از سال ۱۳۸۷ در استان سمنان آغاز بکارکرده و تاکنون یازده دوره آن بطور متوالی برگزار شده و دوازدهمین سوگواره و پنجمین مسابقه بین المللی رسانه های دیجیتال مهرمحرم» با هدف همگرایی و هم افزایی ملی و بین المللی در حوزه تولید و نشر محتوای فرهنگی عاشورایی بویژه در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با کسب مجوز از مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه و مجتمع دیجیتال موج فرهنگ و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزارمی شود.

قدس پور خاطرنشان کرد: سوگواره مهر محرم اینک از جایگاه خوبی در تولید محتوا و مشارکت هنرمندان و مستندسازان از تمامی استان های کشور و سراسر جهان بخصوص کشورهای مسلمان برخوردار است.

به گفته وی، امسال با راه اندازی پویش جهانی مهرمحرم با هشتک های فارسی #مهر_محرم #مهر_حسینی وعربی #حب_الحسین_یجمعنا #حب_الحسین_یعرفنا و انگلیسی #hussainUnitsUs و #kindMoharram

به دنبال نقش آفرینی فعالتر در حوزه فضای مجازی و افزایش مشارکت مردمی در تولید محتوای دیجیتال عاشورایی هستیم.

دبیر سوگواره مهرمحرم یادآور شد: تمامی علاقمندان به شرکت در مسابقه رسانه های دیجیتال مهر محرم، می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.mehremoharram.ir و مطالعه فراخوان هر بخش نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

در پایان این مراسم از پوستر این دوره جشنواره نیز با حضور مسئولان حاضر در این نشست خبری رونمایی شد.