آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 18554
دوشنبه - 21 مهر 1399 - 16:37

برگزاری دوازدهمین جشنواره «پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری»

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اعلام برگزاری دوازدهمین جشنواره «پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری» در ۲۶ آذر ماه گفت : «تاب‌آوری شهری» محور ویژه جشنواره است.

برگزاری دوازدهمین جشنواره «پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری»

دوازدهمین جشنواره «پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری» در ۲۶ آذرماه برگزار می شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اعلام برگزاری دوازدهمین جشنواره «پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری» در ۲۶ آذر ماه گفت : «تاب‌آوری شهری» محور ویژه جشنواره است.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، «محمدحسین بوچانی» رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در نشست خبری مجازی خود به مناسبت اعلام محورها و زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره «پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری» (مجمع شهری تهران)، اظهار داشت : محورهای این جشنواره شامل شهرسازی و معماری، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و دیپلماسی شهری است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران افزود: شهرها از سرمایه‌های جدی محسوب می‌شوند و در این میان به جای طرح بحث‌هایی همچون جابجایی پایتخت باید به فکر تاب‌آور کردن شهرها بود و تلاش کرد تا سیاست‌گذاری‌ها را در شهرها متناسب با شرایط بحرانی تغییر داد و اصلاح کرد.

«بوچانی» با اشاره به اینکه «تاب‌آوری شهری» محور ویژه دوازدهمین جشنواره «پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری» است، افزود: عمده دستورالعمل‌ها و مقرراتی که برای شهرها تدوین می‌شود برای شرایط عادی بوده که ما در این جشنواره در تلاش هستیم تا به چگونگی دگردیسی در ضوابط، مقررات و چارچوب اندیشه‌ها بپردازیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های اجرایی، انتقال ایده و تبدیل کردن آن به محصول را از مهم‌ترین مأموریت‌های جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری عنوان کرد.

وی گفت: چنین جشنواره‌هایی همه‌ ساله به صورت مستمر برگزار می‌شود و ما نیز امسال با توجه به اهمیت دوازدهمین جشنواره «پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری» (مجمع شهری تهران) در حال بارگذاری تمامی آثار یازده دوره گذشته در سایت جشنواره به نشانی http://tuf.tehran.ir/ هستیم.

«بوچانی» افزود: اشتراک‌گذاری دانش و تجربیات شهری از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است که نتیجه آن اتصال دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، مراکز نوآوری با حوزه‌های اجرایی مدیریت شهری است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به اینکه در اتصال حوزه اجرا و علم مسیر طولانی را در پیش داریم، اظهارداشت: حل مسائل روزمره به سرعت عمل نیاز دارد، در حالی‌که علم با طمأنینه به حل مسائل می‌پردازد و این مرکز سعی دارد تا با از سرگیری پروژه‌های مطالعاتی کاربردی این دو حوزه را به یکدیگر نزدیک کند.