آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 18534
سه شنبه - 22 مهر 1399 - 01:12

ویژه‌ برنامه‌های هفته سالمند در قلب طهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲تهران  از اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته سالمند در قلب طهران، برای تکریم و تجلیل از سالمندان خبر داد.

ویژه‌ برنامه‌های هفته سالمند در قلب طهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲تهران از اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته سالمند در قلب طهران، برای تکریم و تجلیل از سالمندان خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، سعید شاهمیر معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ در گرامی‌داشت هفته سالمند گفت: سالمندان سرمایه‌های این جامعه هستند و تکریم آنان گامی برای تقویت روحیه بزرگان است و رسول اکرم (ص) می‌فرماید یکی از صور تکریم و تقدیس ذات اقدس الهی، احترام و تجلیل سالخورده است.

سعید شاهمیر در تشریح برنامه‌های اجراشده به مناسب هفته سالمند در سطح منطقه ۱۲ افزود: برگزاری وبینار تخصصی سبک زندگی و‌نشاط سالمندی در دوران کرونا، برگزاری بیش از چهل کارگاه آموزشی در فضای مجازی، بارگذاری بیش از پنجاه نوع محتوای آموزشی در فضاهای مجازی، برگزاری مسابقات سودوکو و قصه خوانی، تقدیر از دبیر منطقه و دبیران محلات چهارده‌گانه کانون سالمندان منطقه، تقدیر از سالمندان شرکت‌کننده در طرح «اگه از من می‌شنوی»، تقدیر از رانندگان بالای شصت سال موتورپول منطقه است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ گفت: توزیع بیش از سیصد پک بهداشتی شامل ماسک، ژل و مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطوح بین اعضای کانون سالمندان محلات چهارده‌گانه قلب طهران، تماس با بیش از سیصد سالمند سطح منطقه و تکمیل چک‌لیست‌های سالمندآزاری به منظور دلجویی و حمایت از سالمندان سطح منطقه، ویزیت پزشکی و غربالگری فشارخون و تست قند و تب‌سنجی رایگان تعدادی از سالمندان و کانون بازنشستگان منطقه از اقدامات اداره سلامت، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی قلب طهران در هفته سالمند است.

سعید شاهمیر گفت : تأکیدات و منویات دین مبین اسلام و احترام به بزرگان به عنوان یک سنت حسنه است و این‌گونه نیست که افراد مسن و سالمندان فقط احتیاج به احترام دارند، بلکه باید از تجارب ارزشمند آنان نیز استفاده کرد.