خبر
کد خبر : 1839
شنبه - 16 شهریور 1398 - 14:02

چگونگی فعالیت پویش(# پس_ از_ این)

در راستای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند و تکمیل آموزش های ارائه شده به شهروندان در این زمینه ، کاربران فضای مجازی می توانند به پویش ” #پس از این ” بپیوندند

چگونگی فعالیت پویش(# پس_ از_ این)

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، در راستای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند و تکمیل آموزش های ارائه شده به شهروندان در این زمینه ، کاربران فضای مجازی می توانند به پویش ” #پس از این ” بپیوندند تا ضمن دسترسی به امکانات آموزشی و استفاده از برخی خدمات سازمان مدیریت پسماند نظیر آدرس نزدیکترین غرفه بازیافت، بازدید از مرکز آموزش و کتابخانه تخصصی، شکایات، نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه پسماند و نظافت و پاکسازی شهر را از طریق این پویش مطرح کنند.

نرگس رجایی، سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان با تاکید بر سیاست های مدیریت شهری مبنی بر بهبود وضعیت مدیریت پسماند در شهر تهران، از رویکردی جدید و تدوین استراتژی های نو در موضوعات فرهنگی و آموزشی مدیریت پسماند در سال ۹۸، خبر داد و افزود: با دستور مدیرعامل محترم سازمان مدیریت پسماند جناب آقای دکتر علیپور ؛ ضمن اعتبار سنجی و آسیب شناسی فعالیت های آموزشی، کمپین آموزش و اطلاع رسانی مدیریت پسماند با اولویت موضوع کاهش تولید در شهر تهران برگزار می شود.

وی ضمن دعوت از تمامی شهروندان برای پیوستن به این پویش ، هدف اصلی از اطلاع رسانی در این حوزه را برقراری ارتباط دوسویه با شهروندان و مشارکت حداکثری ایشان در فرآیند مدیریت پسماند دانست و افزود: فعالیت های تبلیغی- تبیینی و آموزشی در قالب این کمپین تجمیع و به منظور ایجاد تغییرات رفتاری محسوس در میان شهروندان، با حجم و دامنه گسترده در فضای مجازی و سطح شهر جریان یافته است.

رجایی کاربرد فضای مجازی در تهیه ، تولید و عرضه محتوای آموزشی و اطلاع رسانی پسماند را فرصتی مغتنم جهت فرهنگسازی مدیریت بهینه پسماند بین شهروندان عنوان کرده و گفت: در عصر حاضر تبلیغات به واسطه ی گسترش وسایل ارتباط جمعی جای خود را در خصوصی ترین لحظات زندگی انسان باز کرده و چتر تبلیغات آنقدر گسترده شده که مردمان دورافتاده ترین مناطق کره زمین را نیز زیر سایه ی خود قرار داده است در نتیجه برای فرهنگ‌سازی ناگزیر به استفاده از ابزار تبلیغاتی نوین هستیم که یکی از روش های آن نشان دادن مزایای وضعیت ایده آل و مقایسه آن با معایب شیوه فعلی است.

وی در تشریح کاربرد ابزارهای تبلیغاتی جهت فرهنگ سازی افزود: در این روش، به مخاطبان نشان داده می‌شود که رفتار کنونی چه سختی‌هایی را برای دیگران ایجاد می‌کند و در نقطه مقابل نشان داده می‌شود که تغییر رفتار فعلی به رفتار مطلوب چه منافعی برای خود فرد و دیگران می‌تواند فراهم آورد. در این شیوه تلاش می‌شود با مقایسه شرایط فعلی با شرایط مطلوب، حس نیاز را تحریک کرد و تمایل به تغییر رفتار را افزایش داد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند به تهیه اطلاعات پایه ای شامل شعار محوری، هدف ، موضوعات محوری ، مخاطبین اصلی و نماد و تدوین جدول عملیاتی این کمپین اجرا و با هدف ایجاد یک زبان مشترک و کانالیزه در تهیه ، تولید و عرضه محتوای آموزشی و اطلاع رسانی پسماند در فضای مجازی هشتگ پس از این (# پس_ از_ این) اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم با استفاده از روش‌های خلاقانه ، بدیع و شکستن ساختارهای گذشته موجبات کاهش فاصله مدیریت شهری و شهروندان و افزایش اطلاعات آنها در زمینه مدیریت پسماند فراهم شود.

نرگس رجایی در پایان ضمن ابراز خشنودی از استقبال کاربران فضای مجازی از کمپین نوپای #پس_از_این تصریح کرد: با عنایت به فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان فاز نخست این کمپین با محوریت ماه محرم و فرهنگسازی در جهت جلوگیری از دورریز مواد غذایی، کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف وعدم رهاسازی پسماند در معابر به ویژه در اطراف موکب ها، هیات ها و تکیه های عزاداری اجرا می شود.