آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 18338
سه شنبه - 15 مهر 1399 - 13:49

تغییر رویکرد رادیو در برنامه هایی با موضوع «مسجد»

معاون صدای رسانه ملی گفت: مبنای ما این است که در وهله اول برنامه های اختصاصی با موضوع مسجد داشته باشیم و علاوه بر این در برنامه های موجود هم به دنبال تولیدات جذاب و اثربخش دراین حوزه هستیم.

تغییر رویکرد رادیو در برنامه هایی با موضوع «مسجد»

معاون صدای رسانه ملی گفت : در سال های گذشته درباره موضوع مسجد برنامه کم ساخته نشده است، اما بیشتر این برنامه ها در قالب ویژه برنامه هایی اذانگاهی بوده است، در صورتی که باید این موضوع مهم در ساختار دیگر برنامه ها هم پر رنگ تر باشد و بیشتر به آن پرداخته شود.

حمید شاه آبادی در گفت و گو با خبرنگار رسانه «آوای جامعه» با بیان این مطلب افزود: باید سازمان های موثر در حوزه مسجد که در برخی موارد ماموریت آنها باهم همپوشانی دارد، هم فرصت پیدا کنند درباره فعالیت های خود ارائه گزارشی داشته باشند و مردم هم بتوانند در این حوزه مطالبات خودشان را مطرح کنند.

به گفته وی ، مسجد یک پایگاه تاثیرگذاربرای حفظ حاکمیت شیعه، فرهنگ دینی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است، بنابراین مبنای ما این است که در وهله اول برنامه های اختصاصی با موضوع مسجد داشته باشیم و علاوه بر این در برنامه های موجود هم به دنبال تولیدات جذاب و اثربخش دراین حوزه هستیم.

بنابر اظهارات معاون صدا، برنامه ریزی داشته ایم که ازظرفیت برنامه صبحگاهی هم برای آشنایی با موضوعات مرتبط با مسجد استفاده کنیم البته این موارد نیازبه مطالعه دارد، اما به دنبال این هستیم که به موضوعات مرتبط با پایگاه اجتماعی مسجد در برنامه های گوناگون به صورت ویژه پرداخته شود.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: رسانه متولی مسجد نیست اما می‌تواند تسهیل‌گر مؤثری در تسریع و تصحیح امور مربوط به این مکان مقدس و نورانی باشد.

وی ضمن قدردانی از حسن استقبال مدیران ارشد دستگاه های متولی امر مسجد، گفت: تا به امروز بیش از ۳۰ هزار دقیقه برنامه با محوریت مسجد در قالب ۶۰ عنوان برنامه و با رویکردهای متفاوت تولید و در آرشیو رادیو قرار دارد و هم اکنون نیز با همراهی اداره کل طرح و برنامه معاونت صدا ریل گذاری مناسبی درباره تولیدات برنامه های مسجدی صورت گرفته است.

 

*هشدار مهم : برداشت و نقل مطالب اختصاصی سایت” آوای جامعه” بدون ذکر منبع مجاز نیست و در صورت مشاهده نه تنها پیگرد قانونی دارد ، بلکه از طریق شبکه های اجتماعی هم به صورت گسترده برای مخاطبان اطلاع رسانی می شود ( از اینکه این موضوع را رعایت می کنید متشکریم)