خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 18225
شنبه - 12 مهر 1399 - 22:35

داوری بخش دانش‌آموزی جایزه بنیاد البرز

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، از برگزاری مراسم داوری بخش دانش‌آموزی به‌منظور شناخت دانش‌آموزان برتر کشور و انتخاب ۵۸ برگزیده این جشنواره خبر داد.

داوری بخش دانش‌آموزی جایزه بنیاد البرز

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و رئیس پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز (نوبل ایرانی) از برگزاری مراسم داوری بخش دانش‌آموزی به‌منظور شناخت دانش‌آموزان برتر کشور و انتخاب ۵۸ برگزیده این جشنواره خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و پروش آوای جامعه،  حیدر ارشدی درباره اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد: مراسم داوری دانش‌آموزان برتر معرفی شده از سوی ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم به تفکیک شاخه نظری در رشته‌های علوم ریاضی، تجربی، انسانی، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در خانه پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد.

ارشدی افزود: در هر یک از رشته‌ها و گروه داوری به‌صورت مستقل، متشکل از معلمان و اساتید برتر کشور، نمایندگان وزارت آموزش‌وپرورش و تعدادی از منتخبان جایزه بنیاد البرز حضور می‌یابند و ۶ آبان ماه سال جاری به‌صورت ویدئو کنفرانس از ۵۸ دانش‌آموز و نوجوان برتر کشور با اهدای لوح تقدیر، تندیس این جشنواره و مبلغ اعتباری موردنظر تقدیر می‌شود.

وی اظهار داشت: برای انتخاب دانش‌آموزان برتر در پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز، پس از ابلاغ بخشنامه وزارت آموزش‌وپرورش، ادارات کل استان‌ها نفرات واجد شرایط را به همراه مدارک و مستندات از طریق سایت جایزه بنیاد البرز به نشانی www.alborzprize.ir معرفی کردند.

ارشدی افزود: با تجمیع این مستندات، نشست مقدماتی کمیته علمی پنجاه و هفتمین سال جایزه بنیاد البرز طی روزهای ۶ تا ۱۰ مهرماه برگزار شد و با بررسی و ارزیابی مستندات دریافتی دانش‌آموزان از سراسر کشور، نسبت به ورود اطلاعات مدارک هر یک در فرم‌های مربوطه اقدام و نهایتاً فرم‌های نفرات واجد شرایط، برای داوری در بخش نهایی کمیته علمی آماده و برترین‌های کشوری در جلسه پایانی کمیته علمی انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: با اعلام اسامی دانش‌آموزان برتر کشور به وزارت آموزش‌وپرورش، هماهنگی لازم توسط ادارات کل استانی برای اعزام دانش‌آموزان به همایش ملی دانش‌آموزی انجام می‌گیرد.

ارشدی گفت:  «همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز» باهدف تقدیر از دانش‌آموزان برتر سراسر کشور، روز سه‌شنبه مورخ ششم آبان ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ به‌صورت مجازی و هم‌زمان در تهران و سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود:‌ این بنیاد فرهنگی از آغاز فعالیت تاکنون به بیش از ۳ هزار دانشجو وام تحصیل و اشتغال به کار پرداخت و به بیش از چهار هزار و ۶۵۰ نفر نیز جایزه حسن تحصیل اهدا کرده است.

در دهه اخیر، تا پایان نیمه اول سال ۱۳۹۹ نیز با برگزاری ۶ همایش ملی در تهران و هشت همایش استانی، به بیش از ۱۳۰۰ نفر دانشمند، مخترع، دانشجو، طلبه و دانش‌آموز برتر کشوری و استانی، جایزه بنیاد البرز اعطا شده است.

وی همچنین درباره جایزه بنیاد البرز گفت: این جایزه به‌عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح کشور از سال ۱۳۴۲ در دستور کار بنیاد فرهنگی البرز قرار گرفت و به‌صورت سالانه به نخبگان علمی برتر ایرانی تعلق می‌گیرد که به اشاعه فرهنگ کشور، تسکین آلام بشری، رفاه زندگی انسانی و افزایش حیثیت ایرانی در جامعه جهانی کمک کنند.

گفتنی است، در حاشیه مراسم داوری، از پوستر و تندیس همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز رونمایی شد.

این آیین رونمایی با حضور آقای مهندس ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و رئیس همایش؛ آقای مهندس آذرکیش مدیرکل فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش؛ آقای پرفسور فرهود، پدر علم ژنتیک ایران؛ و آقای معتمدی معلم نمونه رشته فیزیک به نمایندگی از کمیته علمی و گروه داوری انجام پذیرفت.