خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 18034
سه شنبه - 8 مهر 1399 - 00:34

تشکیل پایگاه اطلاعاتی برخط بیمه شدگان

تشکیل پایگاه اطلاعاتی برخط بیمه شدگان در راستای حذف همپوشانی و هدر رفت منابع، دربیمه سلامت مورد پیگیری قرارگرفت.

تشکیل پایگاه اطلاعاتی برخط بیمه شدگان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، مهم‌ترین اقدامات این سازمان در راستای اجرای جهش تولید را تشریح کرد و گفت: اجرای طرح‌های الکترونیک و در نتیجه کاهش نیاز به کاغذ و همچنین تولید صافی‌های همودیالیز در شرکت فارماشیمی از جمله این اقدامات است.

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه، محمد مهدی ناصحی ، با اشاره به اقدامات سازمان بیمه سلامت درباره جهش تولید گفت: دراین باره سازمان بیمه سلامت اقدامات بسیاری را انجام داده که می توان به اجـرای طـرح حـذف دفتــرچه کاغـذی و توجه به پـروژه هایی مانند توسعه و ارتقاء پایگاه بر خط بیمه شدگان کشورواستحقاق سنجی ، نسخه نویسی الکترونیکی و تبادل الکترونیکی اسناد بستری اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، با اشاره به کنترل و کاهش قیمت تمام شده درمان روستائیان افزود: اجرای طرح بیمه تکمیلی درمان روستائیان با جامعۀ هدف۲۰میلیون نفرنیز یکی دیگر از طرح های مورد توجه دربحث جهش تولید است که عملیات اجرایی آن در دو استان خوزستان و هرمزگان به صورت پایلوت آغاز و پیش بینی می شود این طرح به مدت ۲ سال به طور کامل در سراسر کشور اجرایی شود.

وی تاکید کرد: در راستای توسعه محصولات تولیدی، کاهش وابستگی و کسب بازار هدف، طرح تولید صافی های همودیالیز در شرکت فارماشیمی در حال اجرا است؛ لذا این طرح در مرحلۀ انعقاد قرارداد با طرف خارجی است و پیش بینی مدت اجرای طرح یک سال خواهد بود.

ناصحی با بیان اینکه ‏توسعه دولت الکترونیک از طریق برقراری امکان استعلام سیستمی و حذف دفترچه های کاغذی در راستای کاهش وابستگی به واردات برگه های کاربن لس نیز درسازمان بیمه سلامت با هدف جهش تولید مورد توجه قرارگرفت تصریح کرد: تشکیل پایگاه اطلاعاتی برخط بیمه شدگان در راستای حذف همپوشانی و هدر رفت منابع، ‏ساماندهی درآمدهای قابل وصول و وصولی در چارچوب توسعه نرم افزارنیز با جدیت دربیمه سلامت مورد پیگیری قرارگرفت.