خبر » گردشگری » نبض جامعه
کد خبر : 17957
یکشنبه - 6 مهر 1399 - 20:56

رونق گردشگری روستایی با توسعه اکوتوریسم

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی در پیامی به مناسبت روز جهانی گردشگری نسبت به رونق گردشگری روستایی با توسعه اکوتوریسم تاکید کرد.

رونق گردشگری روستایی با توسعه اکوتوریسم

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی در پیامی به مناسبت روز جهانی گردشگری نسبت به رونق گردشگری روستایی با توسعه اکوتوریسم تاکید کرد.

به گزارش گروه گردشگری آوای جامعه، در بخش هایی از پیام محمدرضا پوینده آمده است:

انتخاب یک روز برای گرامیداشت گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری، با هدف توجه بیشتر جوامع به این صنعت و تلاش برای توسعه و گسترش این صنعت سبز و رو به رشد صورت می‌گیرد، پس تمام فعالان و ذینفعان این حوزه باید به تحقق شعار و نامگذاری سالانه برای گردشگری جهانی کمک کنند.

امسال از سوی سازمان جهانی گردشگری به‌عنوان گردشگری و توسعه روستایی نامگذاری شده است و به همین انگیزه باید از بعد دیگری به گردشگری کشورمان نگاه کنیم.

بکارگیری تمامی ظرفیت‌های کشور در حوزه طبیعت گردی یا اکوتوریسم با لحاظ منافع جوامع روستایی می‌تواند اتفاقی خوب و گامی موثر برای رونق بخشیدن مجدد به چرخ‌های این صنعت، به ویژه در بخش گردشگری داخلی باشد.

در همین راستا بهره‌برداری و استفاده مناسب و شایسته از ظرفیت اماکن اقامتی و هتل‌هایی که در فضاهای باز و طبیعی بوده و از موقعیت مناسبی برای دسترسی به جوامع روستایی برخوردار هستند، انتخاب خوبی برای گردشگران به حساب می آید.

بی‌تردید گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی نیز به‌عنوان بزرگترین مجموعه اقامتی با پراکندگی جغرافیایی متنوع در این زمینه می‌تواند پیشرو باشد.

با توجه به اینکه امروزه صنعت گردشگری، سومین صنعت بزرگ صادراتی جهان و یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصادی در کشور به حساب می آید ، نگاه ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با احیا برند‌های اصیل و قدیمی گردشگری کشور که از ظرفیت خوبی در زمینه اکوتوریسم برخوردار هستند، نیز می‌تواند عاملی موثر برای ارتقای گردشگردی داخلی باشد.

علاوه بر آن، همکاری و همیاری بخش‌های خصوصی و دولتی در این شرایط ضمن هم‌افزایی برای هر دو مجموعه، به جبران ضررو زیان ناشی از شیوع کرونا خواهد انجامید.

به امید بازگشت زودهنگام شور و نشاط به صنعت گردشگری و رونق دوباره سیر و سیاحت در کشور، روز جهانی گردشگری را به تمام فعالان، دغدغه‌مندان، برنامه‌ریزان و گردانندگان چرخ این صنعت بزرگ تبریک و تهنیت می‌گویم.