خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 17817
پنجشنبه - 3 مهر 1399 - 04:06

استقبال ۵۰ هزار خانواده از جشنواره ایران نوشت

بیش از ۵۰ هزار خانواده از این رویداد استقبال کردند که نیمی به صورت حضوری و نیم دیگر به صورت مجازی بوده است.

استقبال ۵۰ هزار خانواده از جشنواره ایران نوشت

جشنواره ایران نوشت که امسال با مشارکت بیش از ۱۲۰ تولیدکننده نوشت افزار ایرانی، جایگزین نمایشگاه (با قدمت ۷ ساله) شده بود، با استقبال چشم گیری مواجه شد.

بنا بر اعلام یقینی (دبیر جشنواره ایران نوشت) علاوه بر هزار فروشگاه نوشت افزار محلی و ۴ فروشگاه اینترنتی، ۲۰ فروشگاه تخصصی نیز در این جریان سهیم شدند؛ در این میان بیش از ۵۰ هزار خانواده از این رویداد استقبال کردند که نیمی به صورت حضوری و نیم دیگر به صورت مجازی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند با اتمام شهریور، جشنواره ایران نوشت امسال به پایان رسید، اما سامانه اطلاع رسانی عرضه کنندگان و نقاط فروش نوشت افزار ایرانی (محلی و اینترنتی) که در www.irannevesht.ir فهرست شده است، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و به تدریج اطلاعات آن تکمیل تر و نقاط عرضه بیشتری به آن اضافه خواهد شد و به روز رسانی می شود.

براساس گفته مدیرعامل مجمع ایران نوشت، در حوزه خودکار، ماژیک، مداد و پاک کن رشد خوبی به لحاظ کیفیت، کمیت و تنوع برند رخ داده است. همچنین در حوزه تولید دفتر، امسال از طرح های مرتبط با سردار حاج قاسم سلیمانی و مبارزه با کرونا و ارج نهادن به مقام مدافعان سلامت استقبال قابل توجهی شده است و استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR) روی جلد دفترها نیز از دیگر نوآوری ها و جذابیت های دفترهای ایرانی بوده است.

یقینی درباره میزان مصرف نوشت افزار عنوان کرد: «با توجه به بررسی های میدانی ۴ ماه پایانی سال تحصیلی گذشته (۹۹-۹۸) و سال تحصیلی جدید، نیاز به نوشت افزار و مصرف در اقلامی مانند دفتر، مداد، تراش، پاک‏ کن و سایر محصولات اصلی نوشت افزار نه تنها کاهش نداشتیم، بلکه به دلیل افزایش تکالیف و تمارین برای جبران کمبود فضای آموزشی حضوری مدارس، در برخی  با افزایش مصرف در محصولات مذکور نیز مواجه شده ایم.

در نتیجه جریان تولید و مصرف نوشت افزار که در سال های گذشته در شهریورماه به اوج می رسید، به یک روند مستمر و تدریجی در طول سال تبدیل خواهد شد.»

یقینی گفت: توجه به محتوای بومی و ایرانی که همواره دغدغه تولیدکننده ها و خانواده ها بوده نیز با پیگیری جدی تر و فعال شدن کانون های محتوا و کاراکتر ایرانی، با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی با همان انگیزه این چند سال گذشته که باعث رشد و نمو چشم گیری در این صنعت بوده است، با همه تلاش خود در جهت رشد کیفیت و تنوع و «تولید محصولات بدون مشابه داخلی» به پیش می روند.