استقبال ۵۰ هزار خانواده از جشنواره ایران نوشت
بیش از ۵۰ هزار خانواده از این رویداد استقبال کردند که نیمی به صورت حضوری و نیم دیگر به صورت مجازی بوده است.
جشنواره ایران نوشت که امسال با مشارکت بیش از ۱۲۰ تولیدکننده نوشت افزار ایرانی، جایگزین نمایشگاه (با قدمت ۷ ساله) شده بود، با استقبال چشم گیری مواجه شد.
بنا بر اعلام یقینی (دبیر جشنواره ایران نوشت) علاوه بر هزار فروشگاه نوشت افزار محلی و ۴ فروشگاه اینترنتی، ۲۰ فروشگاه تخصصی نیز در این جریان سهیم شدند؛ در این میان بیش از ۵۰ هزار خانواده از این رویداد استقبال کردند که نیمی به صورت حضوری و نیم دیگر به صورت مجازی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: هر چند با اتمام شهریور، جشنواره ایران نوشت امسال به پایان رسید، اما سامانه اطلاع رسانی عرضه کنندگان و نقاط فروش نوشت افزار ایرانی (محلی و اینترنتی) که در www.irannevesht.ir فهرست شده است، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و به تدریج اطلاعات آن تکمیل تر و نقاط عرضه بیشتری به آن اضافه خواهد شد و به روز رسانی می شود.
براساس گفته مدیرعامل مجمع ایران نوشت، در حوزه خودکار، ماژیک، مداد و پاک کن رشد خوبی به لحاظ کیفیت، کمیت و تنوع برند رخ داده است. همچنین در حوزه تولید دفتر، امسال از طرح های مرتبط با سردار حاج قاسم سلیمانی و مبارزه با کرونا و ارج نهادن به مقام مدافعان سلامت استقبال قابل توجهی شده است و استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR) روی جلد دفترها نیز از دیگر نوآوری ها و جذابیت های دفترهای ایرانی بوده است.
یقینی درباره میزان مصرف نوشت افزار عنوان کرد: «با توجه به بررسی های میدانی ۴ ماه پایانی سال تحصیلی گذشته (۹۹-۹۸) و سال تحصیلی جدید، نیاز به نوشت افزار و مصرف در اقلامی مانند دفتر، مداد، تراش، پاک کن و سایر محصولات اصلی نوشت افزار نه تنها کاهش نداشتیم، بلکه به دلیل افزایش تکالیف و تمارین برای جبران کمبود فضای آموزشی حضوری مدارس، در برخی با افزایش مصرف در محصولات مذکور نیز مواجه شده ایم.
در نتیجه جریان تولید و مصرف نوشت افزار که در سال های گذشته در شهریورماه به اوج می رسید، به یک روند مستمر و تدریجی در طول سال تبدیل خواهد شد.»
یقینی گفت: توجه به محتوای بومی و ایرانی که همواره دغدغه تولیدکننده ها و خانواده ها بوده نیز با پیگیری جدی تر و فعال شدن کانون های محتوا و کاراکتر ایرانی، با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت.
بنابراین می توان نتیجه گرفت که تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی با همان انگیزه این چند سال گذشته که باعث رشد و نمو چشم گیری در این صنعت بوده است، با همه تلاش خود در جهت رشد کیفیت و تنوع و «تولید محصولات بدون مشابه داخلی» به پیش می روند.