حقوقی و قضایی
کد خبر : 1778
جمعه - 15 شهریور 1398 - 12:59

یکی از عوامل نارضایتی مردم وجود فساد در جامعه است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: یکی از عوامل نارضایتی مردم وجود فساد در جامعه است که ما تکلیف داریم با پیروی از فلسفه مهم امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت از کنار آن عبور نکنیم.

یکی از عوامل نارضایتی مردم وجود فساد در جامعه است

به گزارش گروه حقوقی و قضائی آوای جامعه، معاون رئیس قوه قضائیه ، در جلسه شورای اداری شهرستان طارم بر توجه به فلسفه امر به معروف و نهی از منکر برای مبارزه با انحرافات و فساد در جامعه اسلامی تاکید کرد.

ذبیح الله خدائیان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در جریان سفر استانی رئیس قوه قضائیه و به نمایندگی از ایشان در شهرستان طارم حضور یافته بود، با تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان به موضوع فساد بعنوان یکی از چالش های امروز جامعه اشاره کرد و گفت: آنچه امروز در جامعه برای مردم آزار دهنده است وجود مفاسد اقتصادی و سو استفاده از بیت المال است.

وی با اشاره به مبارزه با فساد که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه است، افزود: یکی از عوامل نارضایتی مردم وجود فساد در جامعه است که ما تکلیف داریم با پیروی از فلسفه مهم امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت از کنار آن عبور نکنیم و سعی کنیم نقاطی که زمینه فساد را فراهم می کنند را ببندیم. خدائیان با اشاره به طرح تحول در قوه قضائیه ادامه داد: یکی از محورهای مهم طرح تحول در قوه قضائیه مبارزه جدی با فساد در درون دستگاه و برون آن است.

معاون رئیس قوه قضائیه افزود: افرادی که فاسد هستند و از رانت برخوردارند هم دارای قدرت هستند و هم ثروت و با استفاده از همین عوامل سعی می کنند در مقابل جریان مبارزه با فساد ایستادگی کنند. وی افزود: امروز بحث مبارزه با فساد، بحثی است که با همکاری تمام دستگاه ها و نهادها امکان پذیر است و همه موظف به بستن منافذ فساد و رانت در جامعه هستند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد که مبارزه با فساد خواست مقام معظم رهبری و مردم است بنابراین باید عزم راسخ در برابر فساد داشته باشیم و همه دستگاههای مرتبط با موضوع مبارزه با فساد اقتصادی در همه سطوح باید کمک کنند تا زمینه های تولید فساد و رانت در جامعه از بین برود.

خدائیان با اشاره به برنامه ها و توطئه های استکبار برای مبارزه با نظام مقدس جمهور اسلامی افزود: دشمن سعی دارد با فشار اقتصادی مردم را دچار شک و دلسردی کند، اما ما وظیفه داریم با بصیرت و پیروی از رهبری و همسو با ایشان حرکت کنیم و مطمئن باشیم اگر چنین عمل کردیم هیچ ضربه و آسیبی نمی تواند به کشور وارد شود.

وی در ادامه به موضوع رونق تولید و اقتصاد اشاره کرد و گفت: شهرستان طارم از نعمت های خدادادی بی شماری برخوردار است و اگر بخواهیم در این منطقه رونق اقتصادی و پیشرفت داشته باشیم باید نگاه ویژه ای به صنایع تبدیلی داشته باشیم.

وی افزود: باید شرایط امنیت اقتصادی را فراهم کنیم تا سرمایه گذار با اطمینان اقدام به سرمایه‌گذاری و ایجاد تولید و اشتغال اقدام کند.خدائیان اجرای طرح جامع حدنگار را یکی از راه هایی زمینه ساز رونق اقتصادی بر شمرد و افزود: این طرح اگر بخوبی اجرا شود زمینه منازعات حقوقی و ملکی را از بین می برد و اعتماد مردم را افزایش می دهد و زمینه رونق اقتصادی را فراهم می سازد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با تاکید بر اجرای هر چه سریع تر قانون جامع حدنگار، بیان داشت: اگر خواهان مدیریت زمین هستیم همه دستگاه ها باید کمک کنند که این طرح به خوبی اجرا شود.