حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 17627
شنبه - 29 شهریور 1399 - 23:55

تشدید فعالیت شوراهای پیشگیری از وقوع جرم استان ها

فعال سازی شوراهای پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها و شهرستان ها و هدایت و نظارت بر عملکرد شوراهای استانی و شهرستانی در دستور کار جدی قرار دارد.

تشدید فعالیت شوراهای پیشگیری از وقوع جرم استان ها

مشاور معاون و رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم گفت: فعال سازی شوراهای پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها و شهرستان ها و هدایت و نظارت بر عملکرد شوراهای استانی و شهرستانی در دستور کار جدی دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قرار دارد.

به گزارش گروه حقوقی و قضائی آوای جامعه ، علیرضا ساوری افزود: در این باره پیش‌نویس بخشنامه نحوه فعالیت و عملکرد شوراهای پیشگیری استان‌ها و شهرستان‌ها با بهره‌گیری از مطالب و مفاد مندرج در قانون پیشگیری مصوب سال ۹۴ مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه و توسط حضرت آیت الله رئیسی، رییس محترم قوه قضاییه ابلاغ خواهد شد.

وی اظهار داشت: با ابلاغ این بخشنامه شاهد فصل جدیدی از فعالیت‌ها و اقدامات شوراهای پیشگیری استانی و شهرستانی در سطح کشور خواهیم بود. ساوری گفت: ریاست شورای پیشگیری استان و شهرستان به ترتیب بر عهده رییس کل محترم دادگستری استان‌ها و رییس دادگستری شهرستان‌ها است.

رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد: تعیین راهبردهای محلی پیشگیری از وقوع جرم، بررسی و شناسایی زمینه و علل وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، گسترش فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم، ایجاد زمینه‌‌های مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در گسترش فرهنگ پیشگیری، حمایت از بزه‌دیدگان و محکومان و خانواده آنها، اصلاح و جامعه پذیری محکومان از جمله مهمترین وظایف شوراهای پیشگیری استانی و شهرستانی است.

ساوری گفت: پیش بینی، شناسایی و ارزیابی جرایم و آسیب های اجتماعی و اتخاذ تصمیمات و تدابیر هماهنگ و پیشگیری و مقابله با آنها مهمترین وظیفه و رسالت شوراهای پیشگیری در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی است.