آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 17615
شنبه - 29 شهریور 1399 - 17:08

مخازن ویژه فیلتر سیگار در طولانی ترین خیابان خاورمیانه

سطل‌های ویژه جمع‌آوری فیلتر سیگار را به زودی در سراسر خیابان ولیعصر (عج) نصب می شود تا به تدریج این طرح در بخش های دیگر شهر هم اجرایی شود.

مخازن ویژه فیلتر سیگار در طولانی ترین خیابان خاورمیانه

روز گذشته و همزمان با روز جهانی پاکسازی زمین، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به همراه شهربانو امانی، الهام فخاری، سید آرش حسینی میلانی، حجت نظری و محمدجواد حق‌شناس از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از فعالان محیط زیست در قالب یک پویش مردمی فیلترهای سیگار رهاشده در خیابان ولیعصر (عج)، حدفاصل میدان راه آهن تا میدان تجریش را جمع آوری کردند.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، صدرالدین علیپور در حاشیه این برنامه با بیان اینکه پس از دعوت رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از مدیران شهری و شهروندان برای شرکت در چالش «یک بطری ته‌سیگار» به این پویش پیوستم، گفت: با مشورت همکاران و بنا به درخواست سازمان‌های مردم ‌نهاد تصمیم گرفتیم تا سطل‌های ویژه جمع‌آوری فیلتر سیگار را به زودی در سراسر خیابان ولیعصر (عج) نصب کنیم تا به تدریج این طرح در بخش های دیگر شهر هم اجرایی شود.

وی هدف از نام گذاری روزی با عنوان «روز جهانی پاکسازی زمین» را تاکید بر لزوم کاهش تولید پسماند و جایگزینی مواد چندبار مصرف و تجدیدپذیر با پسماندهای غیرقابل تجزیه دانست و عنوان کرد: سازمان های مردم نهاد در بحث های مربوط به آموزش، اطلاع رسانی و انتشار طرح های و برنامه های سازمان پسماند نظیر کاپ (الگوی نوین کاهش پسماند)، تشریح طرح شنبه های بدون پسماند، روش های تفکیک پسماند در مبدا و افزایش مشارکت مردم در این طرح ها نقش موثری دارند.

علیپور تاکید کرد: از آن جا که مصرف بی رویه و تولید زباله یکی از عوامل تهدیدکننده زمین به شمار می رود، رعایت اصول مدیریت پسماند و رهاسازی نشدن پسماندهای آلوده نظیر ماسک ها و دستکش های استفاده شده، ضمن جلوگیری از هدر رفت منابع از آلودگی زمین نیز جلوگیری می کند. این هدف تنها با همراهی و همکاری سازمان های مردم نهاد محقق می شود.