خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 17435
چهارشنبه - 26 شهریور 1399 - 11:04

۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز ایرانی است

رییس مجمع داروسازان کشور با اشاره به تولید دارو درداخل کشور، گفت: ۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز ایران تولید داخل است.

۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز ایرانی است

رییس مجمع داروسازان کشور با اشاره به تولید دارو درداخل کشور، گفت: ۹۷ درصد دارو‌های مورد نیاز ایران تولید داخل است.

به گزارش گروه سلامت آوای جامعه ،حجت الله یزدان شناس با اشاره به «رمدسیویر» و داروی موثر در درمان کرونا اظهار داشت: خوشبختانه اخیرا تاثیر مثبت این دارو دیده شده و به مقدار کافی در بیمارستان‌های دولتی وجود دارد.

رییس مجمع داروسازان کشور در ادامه به تعداد داروخانه‌های کل کشور نیز اشاره کرد و گفت: تعداد داروخانه‌های کل کشور در حال حاضر به ۱۵ هزار داروخانه رسیده است.

وی افزود: مجوز ایجاد و راه اندازی داروخانه بر اساس جمعیت است که پیش از این برای هر ۶ هزار نفر وزارت بهداشت مجوز تاسیس یک داروخانه صادر می‌کرد، اما در حال حاضر به ازای هر چهار هزار و ۵۰۰ نفر مجوز تاسیس داروخانه صادر می‌شود.

وی درباره  واکسن آنفلوانزا و کمبود آن در کشور گفت: واکسن آنفولانزا برای همه مناسب نیست و حتی ممکن است عوارضی هم داشته باشد، بنابراین طبق توصیه مقام‌های بهداشتی اولویت با افراد دیابتی، زنان حامله، افراد کهنسال و کودکان است و توصیه می‌کنیم بقیه افراد با نخریدن به کمبود آن کمک کنند چرا که همه افراد به طور معمول سرما می‌خورند و خود به خود هم بهتر می‌شوند.

یزدان بخش با بیان اینکه اگر همه پروتکل‌های بهداشتی اعم از استفاده منظم از ماسک و رعایت بهداشت را اجرا کنند به طور حتم تعداد مبتلایان به کرونا نیز کمتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا وارد کشور شد که تعداد زیادی تا همین اواخر در داروخانه‌ها ماند

رییس مجمع داروسازان کشور درباره مشکل کمبود انسولین قلمی و داروی بیماران کلیوی نیز اظهار داشت: بیشتر مشکلات مربوط به تامین داروی انسولین مربوط به مواد اولیه است، اما مشکل کمبود داروی بیماران کلیوی برطرف شده است.