آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 17249
سه شنبه - 18 شهریور 1399 - 20:41

مانور فرضی زلزله در روستای طایقان استان قم

مانور فرضی زلزله در روستای طایقان استان قم از سوی سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با حضور معاون عملیات سازمان امدادو نجات برگزار شد.

مانور فرضی زلزله در روستای طایقان استان قم

مانور فرضی زلزله در روستای طایقان استان قم از سوی سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با حضور معاون عملیات سازمان امدادونجات، مدیرعامل، معاون امدادونجات و تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان قم برگزار شد.

به گزارش گروه حوادث و انتظامی آوای جامعه، محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امدادونجات در این مانور با اشاره به اینکه امداد و نجات وظیفه‌ ذاتی هلال احمر است و همواره باید تیم‌های عملیاتی در آمادگی کامل باشند افزود: لازم است هر چند ماه یک بار و به ویژه در حال حاضر که کشور در شرایط ویروس کرونا قرار دارد آمادگی تیم‌های عملیاتی خود را مورد سنجش قرار دهیم.

وی افزود: روز گذشته بدون اطلاع قبلی در ساعت ۱۵:۴۲ زلزله فرضی در روستای طایقان استان از طریق مرکز کنترل فرماندهی سازمان امدادونجات به EOC استان قم اعلام شد و خوشبختانه مدیرعامل، معاون امدادونجات، تیم‌های ارزیاب، آنست، اسکان و ارتباطات حضور به موقع و موثری داشتند و بلافاصله تیم‌های عملیاتی کار خود را شروع کردند.

معاون عملیات سازمان امدادونجات از آمادگی بالای تیم‌های عملیاتی استان قم ابراز خرسندی کرد و گفت: می‌بایست برای اینکه آمادگی تیم‌های عملیاتی امدادونجات را بسنجیم و از آمادگی کامل آنها اطمینان داشته باشیم این مانورها را اجرا کنیم که خوشبختانه استان قم در این زمینه بسیارخوب درخشش داشتند.

وی عنوان کرد: امیدواریم حادثه‌ای در کشور اتفاق نیفتد ولی این آمادگی را اعلام می‌کنیم که در صورت بروز هر نوع حادثه و بحرانی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمادگی کامل برای امدادرسانی در حوادث و سوانح کشور را دارند.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: با توجه به سامانه‌ فراخوانی که در هلال احمر استان داریم بعد از اعلام زلزله فرضی از سوی مرکز فرماندهی سازمان امدادونجات کشور، بلافاصله و ظرف مدت کمتر از یک ساعت تیم‌های عملیاتی در روستای طایقان حاضر شده و عملیات امدادونجات را شروع کردند.

محمدرضا بهرامی افزود: ۱۱ تیم عملیاتی متشکل از تیم‌های مختلف جست‌وجو و نجات، اسکان اضطراری، بهداشت و درمان در منطقه حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث احتمالی که ممکن است در کشور اتفاق بیفتد، با انجام مانورهای فرضی این تیم‌ها آمادگی کامل برای مقابله با حوادث مترقبه وغیرمترقبه خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در پایان از شهروندان قمی درخواست کرد که با مراجعه به مراکز آموزشی هلال احمر، مباحث امداد و کمک‌های اولیه را فرا بگیرند تا در حوادث در زمینه‌ی خودامدادی و دگرامدادی آمادگی کامل را داشته باشیم.

روستای طایقان یکی از روستاهای بخش سلفچگان  است که ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان قرار دارد.