خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه
کد خبر : 1703
سه شنبه - 12 شهریور 1398 - 01:16

راه اندازی برنامه عضویت جوانان در هلال احمر

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، از راه اندازی برنامه کاربردی عضویت جوانان در این سازمان با شیوه جدید از مهرماه ۹۸ خبر داد و گفت: دستورالعمل جامع این برنامه در حال تدوین و ویرایش نهایی است.

راه اندازی برنامه عضویت جوانان در هلال احمر

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، از راه اندازی برنامه کاربردی عضویت جوانان در این سازمان با شیوه جدید از مهرماه ۹۸ خبر داد و گفت: دستورالعمل جامع این برنامه در حال تدوین و ویرایش نهایی است.

به گزارش ایرنا علی گنج‌کریمی  افزود: برنامه کاربردی عضویت جوانان هلال احمر بستر اجرای طرح های آموزشی، ضرورت استفاده از فناوری در آموزش و ارائه آموزش ها به صورت غیرحضوری است.

وی با بیان اینکه بستر بسیاری از آموزش ها و طرح های آموزشی حوزه جوانان هلال احمر بر پایه این برنامه جدید عضویت است، تصریح کرد: فرآیند ثبت نام و عضویت اولیه در سازمان جوانان هلال احمر باید بسیار ساده و قابل دسترس باشد.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: با راه اندازی این برنامه جدید و کاربردی عضویت در سازمان جوانان جمعیت هلال‌ احمر بسیاری از دغدغه های ما در حوزه جوانان رفع خواهد شد.

گنج کریمی توضیح داد: برنامه یادشده برای ساماندهی تمامی اعضای جوان ۵ تا ۲۹ سال طراحی شده و ساختار کانون محوری را داراست که با توجه به اینکه اعضای جوانان در جمعیت هلال احمر در سن ۵ تا ۲۹ سال در قالب کانون های غنچه های هلال، دانش آموزی، دانشجویی، روستایی و نظایر آن به عضویت در می آیند در برنامه مربوطه نیز اعضا به صورت مجزا در کانون اختصاصی خود به عضویت درمی آیند.

وی چشم انداز و ماموریت سازمان جوانان هلال احمر را ایجاد روحیه دفاع از صلح در اذهان انسان­ ها، گسترش دوستی، احترام، حفظ و توسعه سلامت، تفاهم متقابل، تعامل هم­ افزا، کمک داوطلبانه به افراد آسیب ­پذیر و آسیب دیده، تامین و تسهیل فرآیند رشد انسان­ ها و ساختن جهانی پر از صلح و آرامش، فرهنگ سازی و آماده سازی نسل امروز برای داشتن جامعه ای آماده در مقابل انواع مخاطرات خواند و گفت: اعضای این سازمان پس از سن ۲۹ سالگی به سازمان داوطلبان یا سازمان امداد و نجات وارد می شوند.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به کارگیری از برنامه ای که به صورت جامع بتواند رابطه دو سویه بین اعضا و مجموعه مدیریتی سازمان(در سطح ستادی و استان ­ها) را برقرار نماید را از دلایل راه اندازی این برنامه­ کاربردی عضویت عنوان کرد و اظهار داشت: برای راه ­اندازی این برنامه کاربردی عضویت اعضای جوان این سازمان از نظرات کارشناسی معاونین امور جوانان استان ­ها، کارشناسان ستادی و متخصصین شبکه ­های مجاری بهره ­گیری شد تا با استفاده از زیرساخت ­های اطلاع­ رسانی موجود در کشور زمینه­ های ارتباط بهتر، بین ستاد و صف و همچنین بین مجموعه مدیریتی و اعضا محترم فراهم شود.

سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سازمانی است داوطلب محور، اصول مدار و دارای تعامل سازنده با جهان که با ترویج روحیه بشردوستی، ایثار، تعاون، سازگاری اجتماعی و مسئولیت پذیری در میان جوانان، ظرفیت آنها را برای افزایش برخورداری انسان ها از کرامت، سلامت، محیط زیست سالم، صلح و احترام به کار می گیرد.

این سازمان نهادی مردمی و تخصصی در امور جوانان است که با انجام مطالعات راهبردی در زمینه اصول، اهداف و ارزش های نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، برای ارائه خدمات آموزشی هدایتی و تربیتی جوانان را جذب، توانمند و در قالب تیم های ورزیده سازماندهی می کند تا بتوانند از طریق انجام فعالیت های خداپسندانه، بشردوستانه، امدادی، عام المنفعه و داوطلبانه با دیگران تعامل و امور خود و جامعه را به طور موثری اداره و هدایت کنند.