خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 16796
سه شنبه - 11 شهریور 1399 - 13:53

تولید گسترده تبلت های دانش آموزی

مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی از امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای تولید گسترده تبلت های دانش آموزی خبر داد.

تولید گسترده تبلت های دانش آموزی

مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی از امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای تولید گسترده تبلت های دانش آموزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی محمد مصلحی، از امضای تفاهم نامه همکاری در تامین تبلت های دانش آموزی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش دراوایل شهریور ماه خبر داد و اظهار داشت : دوم شهریور ماه ۱۳۹۹ تفاهم نامه ای میان  دکتر الحسینی مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) که متولی آموزش غیر حضوری وزرات آموزش و پرورش در دوران شیوع ویروس کرونا  است با این شرکت به امضاء رسید.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه شرکت صنایع آموزشی متعهد می شود برابر استانداردهای اعلام شده از سوی مدیریت شبکه شاد نسبت به تامین تبلت دانش آموزی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش به صورت واردات قطعات منفصله و مونتاژ در شرکت اقدام کند و در صورت نیاز افزون بر ظرفیت شرکت، کنسرسیومی با حضور شرکت های توانمند داخلی در این خصوص تشکیل دهد.

مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی با بیان اینکه بسیاری از مناطق محروم به علت آنکه ابزار هوشمند و تبلت استاندارد و مناسب در اختیار ندارند گفت: آموزش و پرورش به دنبال آن است که تبلت های مناسبی تهیه و با اولویت مناطق محروم توزیع شود.

مصلحی عنوان کرد: در این زمینه مطالعات کافی انجام شده و آماده تامین تبلت های مونتاژ داخل به صورت گسترده و مطابق استانداردهای آموزش و پرورش هستیم که با امضای این تفاهم نامه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیاز آموزش و پرورش بیش از سه میلیون برآورد شده است، گفت: مقرر شد کنسرسیومی برای هم افزایی شرکت ها تشکیل شود. این تبلت ها نسبت به آنچه در بازار است نزدیک  ۲۰ درصد ارزانتر هستند و برای دانش آموزان مناطق محروم به طرق مختلف تامین می شود و خیرینی داریم که آماده تامین منابع مالی مربوطه هستند.

مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی ادامه داد: آموزش و پرورش احتمالا بودجه ای برای این کار درنظر می گیرد. به هر صورت، روش های گوناگون برای تهیه و تامین آن درنظر خواهد گرفت.

مصلحی درباره زمان تولید و توزیع این تبلت ها و رساندن آن به دست دانش آموزان نیز گفت: زمان توزیع این تبلت ها حداکثر آبان ماه خواهد بود.