۴۰ نماهنگ با موضوع اعتیاد در فضای مجازی
مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور از تولید ۴۰ نماهنگ (کلیپ) با موضوع اعتیاد در فضای مجازی خبر داد.
مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور از تولید ۴۰ نماهنگ (کلیپ) با موضوع اعتیاد در فضای مجازی خبر داد و گفت: این فیلمها با بهرهگیری از نظر متخصصان و روانپزشکان تولید شده است.
به گزارش ایرنا، آزاده اولیایی اظهار داشت: متخصصان، پزشکان و روانپزشکان ابتدا سناریوی نماهنگ را میخوانند و در نهایت برای تولید در قالب موشنگرافی یا قالبهای هنری ارجاع میدهند؛ بعد از انتشار نماهنگ، دوباره راجع به آن نظرسنجی کرده و آن را در دانشگاهها و مدارس تبلیغ میکنیم. تولید نماهنگ اینگونه نیست که امروز تصمیم بگیریم و فردا ساخته شود بلکه دست کم ساخت یک نماهنگ، یک ماه زمان میبرد.
وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی امروز در عین آنکه تهدیدزا است، فرصتهایی برای ما فراهم میکند و لازم است در این زمینه هوشمندانه برنامهریزی شود. بسیاری از جوانان ساعات زیادی از زمان خود را در فضای مجازی به سر میبرند و این امر فرصتی است که آموزشهای خود را در این فضا ارائه کنیم.
اولیایی عنوان کرد: بسته های آموزشی قبلا به شکل پوستر و کارگاه و جوابگوی نیازها بوده است اما امروز نسل جوان با موبایل درگیر است و آموزشها نیز باید از طریق این رسانهها ارائه شود و تولید نماهنگ ها نیز در راستای این هدف است.
مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره تهیه موشن گرافیک گفت: روی این نماهنگ ها اسم بهزیستی نیست چون هدف از تولید این فیلمها، چرخش پیام است. این نماهنگها با بهرهمندی از انیمیشن تهیه و موضوعات مختلفی مانند مصرف گل را شامل میشود. این آموزشها در قالب پیامهای کوتاه و جذاب منتقل میشود.
اولیایی افزود: پیش از این بروشور در نهایت دو هزار عدد تهیه میشد که یا خوانده نمیشد یا اگر هم خوانده میشد، معلوم نبود چند نفر آن را خواندهاند. اما چرخش پیام در فضای مجازی این حُسن را دارد که برای تعداد بازدیدها، عدد میاندازد و میفهمیم که چند بازدید داشتهایم.
وی اظهار داشت: بروشورهای آموزشی که تمام شود نیاز به هزینه برای تجدید چاپ است اما انتشار پیام در فضای مجازی، بار هزینهای ندارد. همچنین در پیام مکتوب در قالب کتاب و بروشور نمیتوان از دیگر ابزارهای رسانهای مانند صدا استفاده کرد اما در پیام در فضای مجازی، ابزار گوناگون رسانه از جمله رنگ، موسیقی، صدا و دیگر ابزارهای روانشناسی، درگیر است که موجب میشود اثربخشی و جذابیت بیشتر پیام شود.