آوای شهر » خبر
کد خبر : 16657
چهارشنبه - 5 شهریور 1399 - 00:23

اکران پیام های عاشورایی در بزرگراه های منطقه ۲ تهران

همزمان با سیاهپوش کردن فضای شهری ،پیام های  عاشوریی در قالب طرح های فرهنگی با نصب بنر و کتیبه در بزرگراه ها و میادین منطقه ۲ تهران اکران شد.

اکران پیام های عاشورایی در بزرگراه های منطقه ۲ تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران گفت: با آغاز ماه محرم  همزمان با سیاهپوش کردن فضای شهری ،پیام های  عاشوریی در قالب طرح های فرهنگی با نصب بنر و کتیبه در معابر و بزرگراه ها و میادین منطقه ۲ اکران شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، علی اکبر کریمی پور، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با با بیان اینکه همزمان با ماه محرم فضای شهر  منطقه سیاه پوش شده است، افزود:  با هدف هویت بخشی به فضاهای شهری، فضاآرایی متناسب با ایام محرم در قالب اهتزاز پرچم های مشکی، اکران پیام های عاشورایی ،ریسه های مشکی انجام شد.

وی بیان اینکه ماه‌های محرم و صفر فرصت مغتنمی برای درک جامع‌تری از فلسفه قیام اباعبدالله (ع) است، گفت: در همین راستا با نصب کتیبه ها و اکران پیام های فرهنگی با محتوای درس هایی از مکتب عاشورا، میادین، بزرگراه ها ومعابر منطقه ۲ مزین به پیام های عاشورایی شد.

کریمی پور همچنین به نصب المان های عاشورایی اشاره کرد و افزود: همزمان با ایام سوگواری حسینی، رنگ المان های نوری میدان صنعت سبز می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با بیان اینکه در معابر و میادین پرتردد منطقه  با ایجاد فضای معنوی مناسب برای عزاداری امام حسین (ع) پرچم و ریسه‌های مشکی نصب شده است، عنوان کرد:  بیش از ۲۰هزار متر طول ریسه مشکی در میادین صنعت، صادقیه، شهید طهرانی مقدم، تیموری وهمچنین بزرگراه های  یادگار امام (ره)،شهید چمران و خیابان ستارخان  نصب  شد.

کریمی پور با اشاره به اهدای پرچم، ریسه و کتیبه ماه محرم به مساجد، عنوان کرد: در همین زمینه بیش از ۱۰هزار متر طول ریسه ،کتیبه مشکی و ۱۵ تخته بنر به مساجد اهدا شده است.