خبر » نبض جامعه
کد خبر : 16582
دوشنبه - 3 شهریور 1399 - 15:06

جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، از افزایش ۱۵ درصدی مستمری مدد جویان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان بهزیستی در هفته دولت خبر داد.

جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، از افزایش ۱۵ درصدی مستمری مدد جویان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان بهزیستی در هفته دولت خبر داد و جزییات آن را تشریح کرد.

به گزارش گروه رفاه وخدمات اجتماعی آوای جامعه، وحید قبادی دانا با اعلام این خبر گفت: با مساعدت سازمان برنامه وبودجه و هدفمندی یارانه‌ها در هفته دولت، مبلغ مستمری پرداختی برای مددجویان سازمان بهزیستی از محل هدفمندی یارانه ها ۱۵ درصد افزایش یافت که این مبلغ در ماه مرداد بر روی کارت بانکی مددجویان سازمان بهزیستی شارژ شد.

وی افزود: براین اساس، مبلغ دریافتی خانواده های یک نفره از محل هدفمندی به عنوان مستمری از ۱۰۸ هزار تومان به ۱۲۵ هزار تومان، خانواده  دو نفره از ۲۱۵ هزار تومان به ۲۴۸ هزار تومان، خانواده سه نفره از ۲۸۹ هزار تومان به ۳۳۲ هزار تومان، خانواده های چهار نفره از ۳۸۴ هزار تومان و ۴۴۲ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره از ۴۱۶ هزار تومان به ۴۷۹ هزار تومان افزایش پیدا کرد که مبالغ فوق مرداد ماه د بر روی کارت بانکی مددحویان و مستمری بگیران  شارژ شد.

رییس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد:  با توجه به  اینکه از محل اعتبارات سازمان بهزیستی هم مبالغی ماهانه به مددجویان تحت پوشش اختصاص پیدا می کند، بنابراین با احتساب مبالغی که از سوی اعتبارات سازمان بهزیستی به صورت مستمری پرداخت می شود همچنین  مبالغی که از طریق هدفمندی یارنه‌ها پرداخت می شود، حداقل عدد مستمری که خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند برای خانواده یک نفره ۱۸۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برای خانواده پنج نفره ۵۹۹ هزار تومان خواهد بود که این مبلغ برای مرداد ماه بر روی کارت مددجویان و مستمری بگیران واریز شد.

قبادی دانا اظهارامیدواری کرد که با تخصیص منابع سازمان برنامه و بودجه بتوان افزایش مابه التفاوت مستمری مددجویان را برای ماه های  فروردین تا تیرماه امسال در آینده نزدیک پرداخت کرد.

وی یادآورشد: مبلغ مستمری با احتساب افزایش ۱۵ درصدی، از ماه های آینده برای  مددجویان و مستمری  بگیران تحت پوشش این سازمان اعمال خواهد شد.