امکان پاسخ ۲۴ ساعته به بازنشستگان کشوری
نیروهای پشتیبانی لایههای دو و لایه سه در این مرکز وجود دارند و تماس بازنشستگان را تا پایان پاسخگویی پیگیری میکنند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط در دوران بازنشستگی و آسیبپذیر بودن ارتباطات افراد در این دوران گفت: ارتباط موثر بازنشستگان با سازمان متبوعشان یکی از ارکان جدی کمک به توانمندسازی بازنشستگان و کمک به سازمانها در ارائه خدمات است.
به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه، صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر افتخاری در آیین افتتاح دو مرکز جدید خدماتی صندوق بازنشستگی کشوری؛ مرکز جامع ارتباط با ذینفعان (sabasrm) و مرکز نوآوری صبا که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهرهبرداری رسید، با بیان اینکه «نیازمند رفع محدودیتهای زمانی و مکانی در برقراری ارتباط با بازنشستگان بودیم»، افزود: ایجاد مرکزی برای ارتباط و تماس با ذینفعان از طریق شماره ۲۵۰۰ راهی برای رفع این مشکلات و نیازها بود که با استفاده از درگاه تماس تلفن شهری، وب و تلفن ارتباط ۲۴ ساعته بازنشستگان با صندوق بازنشستگی کشوری را در تمام روزهای هفته، حتی روزهای تعطیل امکانپذیر میکند.
وی با بیان اینکه «بازنشستگان میتوانند با مراجعه به وبسایت درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری (SRM) به ابعاد گوناگون نیازهایشان پاسخ گویند»، گفت: درگاه ارتباطی که با حضور شریعتمداری افتتاح میشود، درگاهی برای تماس تلفنی بازنشستگان در کنار یک درگاه الکترونیک است که میتواند پاسخگویی به نیازهای بازنشستگان را ساماندهی کند.
افتخاری با بیان اینکه «مهمترین بحث در این امر، فرایندی کردن پاسخگویی است»، ادامه داد: فرآیندی شدن به این معنی که صرفا با پایان یافتن تماس موضوع رها نمیشود و تماسها به دست کارشناس مربوطه میرسد و پس از تکمیل فرایند، پاسخ به ذینفعان میرسد و قابل کنترل و پیگیری است.
وی با تاکید بر اینکه «در این شیوه، تماس افراد معطل و بیپاسخ نمیماند»، گفت: نیروهای پشتیبانی لایههای دو و لایه سه در این مرکز وجود دارند و تماس بازنشستگان را تا پایان پاسخگویی پیگیری میکنند.
افتخاری با اشاره به اینکه «امروز این مرکز بهعنوان مرکزی برای پاسخگویی به نیازهای دیگر بازنشستگان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یعنی روستاییان و بازنشستگان فولاد نیز هست»، گفت: با این سامانه، همگرایی و همدلی و همافزایی بین دستگاهها شکل خواهد گرفت و میتوان خدمات بهتری به همه ذینفعان ارائه کرد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: پوششدهی به ۱۱۸۱ اپراتور، تعریف ۶۴ گروه کاری و فرایندی، امکان تعریف هفت مهارت برای هر اپراتور، امکان ارتباط با وبسرویسها، پیشبینیهای ترافیک تماس، عدم نیاز به حضور فیزیکی، ساده شدن کار ارائه دهندگان خدمات در صندوق بازنشستگی کشوری، کاهش هزینهها و… بخشی از ویژگیهای این مرکز دائمی تماس با ذینفعان است که آن را به یکی از بهروزترین و کارآمدترین مراکز ارتباط با ذینفعان در سراسر کشور تبدیل میکند.
*مرکز نوآوری اجتماعی صبا
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری صبا بهعنوان یک مرکز فعال در حوزه استارتاپهای اجتماعی، افزود: با توجه به اینکه این مراکز عمدتا در حوزه اقتصادی فعالیت میکنند، میتوان ادعا کرد که این اولین مرکز نوآوری اجتماعی در کشور است که با تمرکز بر خدمترسانی به بازنشستگان افتتاح میشود.
افتخاری گفت: در این مرکز استارتآپها و شرکتهای دانشبنیان که دستاورد، خلاقیت یا محصولی متناسب با نیازهای بازنشستگان داشته باشند، در مورد حمایت قرار میگیرند و با تسهیلگری و بسترآفرینی صندوق بازنشستگی کشوری امکانات اولیه در اختیار این شرکتها قرار میگیرد.
وی با بیان اینکه «اگر امروز خلاقیت را چاشنی کار نکنیم، اتفاقی در حوزه سالمندی نخواهد افتاد»، گفت: ایجاد اشتغال و امکان استفاده از خدمات و خلاقیتهای این شرکتهای دانشبنیان در پاسخ به ذینفعان از ویژگیهای این مرکز است.
به گفته افتخاری، از بین ۷۰ گروه علاقهمند به فعالیت استارتاپی در حوزه بازنشستگان، ۱۰ گروه در گام اول شناسایی شدند که در مرکز مستقر شدهاند و بعد از اتمام کارشان فضا را در اختیار تیمهای جدید قرار میدهند.
وی با بیان اینکه «با آغاز به کار این مرکز، خدمات به کل بازنشستگان و نه فقط جامعه بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری ارائه میشود»، گفت: هدف از انجام این کار، تقویت شفافیت، پاسخگویی، برقراری ارتباط و توانمندی حداکثری مخاطبان است.
افتخاری گفت: درصددیم تا با تحول در فضای بازنشستگی و ایجاد نشاط خدمات مناسبی به بازنشستگان ارائه دهیم.