خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 16498
یکشنبه - 2 شهریور 1399 - 00:12

ارزیابی وضعیت سلامت روان با سامانه روانشناختی

برای ورود به سامانه خودارزیابی و روانشناختی در بحران ویروس کرونا می توان به این آدرس http://corona.behzisti.ir مراجعه کرد.

ارزیابی وضعیت سلامت روان با سامانه روانشناختی

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت سامانه خودارزیابی و روانشناختی در بحران ویروس کرونا گفت: همه افراد می‌توانند از طریق این سامانه وضعیت سلامت روان خود را در شرایط کرونایی ارزیابی کنند.

به گزارش ایرنا، بهزاد وحیدنیا افزود: هدف از راه‌اندازی سامانه خودارزیابی و روانشناختی در بحران ویروس کرونا، تدوین محتوای مناسب متناسب با وضعیت سلامت روان افراد، غربالگری صحیح و مبتنی بر شواهد علمی، ارائه توصیه های کارشناسی و علمی روانشناختی و پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی ناشی از بحران ویروس کرونا است.

وی تاکید کرد: نتایج نمایش داده شده و توصیه های ارائه شده در این سامانه، بر اساس پاسخ دهی به سئوالات پرسشنامه استرس، افسردگی و اضطراب بوده و جایگزین مداخلات و مصاحبه های تخصصی نمی‌شود.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور اظهار داشت: همچنین یکی دیگر از اهداف راه اندازی این سامانه کمک به فاصله‌گذاری اجتماعی است تا مردم در هر لحظه از این ظرفیت بهره مند شوند که ابعاد مختلف مشکلات و اختلالات روح و روان خود را بشناسند.

وحیدنیا گفت: در آدرس فرم الکترونیکی کرونا، میزان استرس و افسردگی بررسی و بازتاب داده می شود که دارای سه سطح است؛ اگر فردی دچار اضطراب شدیدی باشد توصیه های رفتاری دریافت می‌کند و در فهرست پیگیری خدمات قرار می گیرند.

وی  این سامانه را یکی از محورهای ارجاع به خدمات تخصصی خط ۱۴۸۰ و پس از آن مراکز مشاوره تخصصی معرفی کرد و افزود: در کنار این سامانه، خدمات تلفنی خط صدای مشاور بهزیستی با شماره  ۱۴۸۰ از ساعت ۸ تا ۲۴ پاسخگوی تماس های تلفنی هستند.

برای ورود به سامانه خودارزیابی و روانشناختی در بحران ویروس کرونا می توان به این آدرس http://corona.behzisti.ir مراجعه کرد.