خبر » نبض جامعه
کد خبر : 16438
جمعه - 31 مرداد 1399 - 13:23

اشتغال ۷۰۲ مددجو از طریق مراکز کاریابی

مدیر کل کمیته امداد استان تهران از اشتغال به کار ۷۰۲ نفر از مددجویان تحت حمایت از طریق مراکز کاریابی خبر داد.

اشتغال ۷۰۲ مددجو از طریق مراکز کاریابی

مدیر کل کمیته امداد استان تهران از اشتغال به کار ۷۰۲ نفر از مددجویان تحت حمایت از طریق مراکز کاریابی خبر داد و گفت: این افراد در سه ماه گذشته مشغول به کار شدند.

به گزارش گروه رفاه و خدمات آوای جامعه ، سید ابوالفضل پرپنچی با بیان اینکه کمیته امداد ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت را از طریق کاریابی‌ها دنبال می‌کند، ادامه داد: در سه ماه گذشته (خرداد، تیر و مرداد) ۷۰۲ نفر به کاریابی‌ها معرفی و مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به‌منظور توانمندسازی و خودکفایی مددجویان و با توجه به نیازهای کارفرمایان، آموزش‌های لازم را در مراکز فنی و حرفه‌ای برای مددجویان پیگیری می‌کند، خاطر نشان کرد: مددجویان آموزش دیده به کارفرمایان، مؤسسات کاریابی و شرکت‌های خدماتی معرفی می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران به بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای کارفرمایان اشاره کرد و افزود: این بسته‌ها شامل پرداخت حق بیمه به کارفرمایان و تسهیلات قرض‌الحسنه است که با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت در نظر گرفته می‌شود.

پرپنچی اظهار داشت : پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرما به مدت دو سال و همچنین پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با اقساط ۷ ساله و سود ۴ درصد از بسته‌های تشویقی برای کارفرمایانی است که برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شغل ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: هر کارفرما می‌تواند برای ۴۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فرصت شغلی ایجاد کند و به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد و اقساط ۷ ساله دریافت کند.