آوای شهر » خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 16434
جمعه - 31 مرداد 1399 - 13:10

برنامه های هلال احمر برای محرم

برنامه‌های گوناگون مانند آماده سازی فضای باز برای عزاداری‌ها، نذر آب، طرح خادمان حسینی، برنامه کتابخوانی و معرفی کتاب برای اجرا در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

برنامه های هلال احمر برای  محرم

معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: در آستانه ماه محرم برنامه‌های گوناگون مانند آماده سازی فضای باز برای عزاداری‌ها، نذر آب، طرح خادمان حسینی، برنامه کتابخوانی و معرفی کتاب برای اجرا در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش  گروه سلامت آوای جامعه ، یاسر احمدوند با اعلام این مطلب گفت: برای ایجاد فضای مناسب عزاداری ها فعالیت های متعددی با توجه به شرایط کنونی بیماری کرونا در نظر گرفته ایم و هم اکنون در حال آماده سازی فضای زمین چمن پشت ساختمان ستادی جمعیت هلال‌احمر برای برگزاری مراسم زیارت عاشورا دردهه اول ماه محرم هستیم.

وی گفت: در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مراسمی کمتر از یک ساعت برای ذکر عزاداری و مصیبت امام حسین (ع) در هلال احمر برگزار می شود.

احمدوند افزود: جمعیت هلال احمر همچنین برنامه های مختلفی را برای ایام محرم تدارک دیده مثل برنامه نذر، سلامت طرح خادمان حسینی که به همت و سازمان‌ها و بخش های مختلف جمعیت در کشور اجرا می شود.

وی با بیان این که در اجرای این طرح ها اعضا، داوطلبان و جوانان هلال احمری با ما همکاری می کنند، افزود: جمعیت هلال احمر در تلاش است با حضور هیات ها و مساجد نسبت به رعایت مسائل بهداشتی در برگزاری مراسم های عزاداری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تلاش حداکثری را داشته باشد.

احمدوند گفت: به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در تهران و استان ها برنامه هایی در حوزه کتاب خوانی و معرفی کتاب های مناسب ایام عزاداری وتجلیل از خادمان حسینی در نظر گرفته شده است که در روزهای آینده به تناوب برگزار خواهد شد.