آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 16427
چهارشنبه - 29 مرداد 1399 - 23:41

نصب نشانگرهای راهنمای مسیر در شمال تهران

تابلوهای نشان دهنده موقعیت مکانی و راهنمای مسیرهای کوهنوردی کوهستان ، در مسیرهای کوهنوردی کوهستان، در شمال تهران نصب و مقاوم سازی شد.

نصب نشانگرهای راهنمای مسیر در شمال تهران

تابلوهای نشان دهنده موقعیت مکانی و راهنمای مسیرهای کوهنوردی کوهستان در راستای هدایت گردشگران، شناساندن مکان پناهگاه های امدادی و افزایش ضریب ایمنی کوهنوردان و گردشگران در مسیرهای کوهنوردی کوهستان، در شمال تهران نصب و مقاوم سازی شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، سید مصطفی آقا میر مدیر ناحیه کوهستان با اشاره به نیاز کوهنوردان و گردشگران به اطلاع یافتن از موقعیت مکانی خود به هنگام کوهنوردی و پیاده روی در کوهستان اظهار داشت: نصب تابلوهای نشان دهنده موقعیت مکانی به صورت محدود در سال های گذشته انجام گرفته بود و امسال این تابلوها با ابعاد مشخص و یکسان مجدد طراحی و در طول مسیرهای کوهنوردی کوهستان نصب شد.

وی گفت: این تابلوها شامل اطلاعات موقعیت مکانی کوهپیمایان شامل مسافت از ابتدا تا انتهای مسیرهای کوهنوردی، ارتفاع از سطح شهر، کروکی مسیر، هدایت مسیر تا پناهگاه های کوهستانی و پیام های شهروندی است.

آقامیر تصریح کرد: با نصب این تابلوها علاوه بر راهنمایی کوهنوردان و گردشگران و تسهیل دسترسی به مکان های مورد نظرشان، در صورت بروز هرگونه سانحه افراد می توانند با استفاده از اطلاعات این تابلوها موقعیت دقیق مکان خود را به گروه های امداد رسان اعلام و همچنین مکان دقیق مشکلات موجود در طول مسیر را به مدیران شهری گزارش کنند.

رییس ناحیه کوهستان گفت: کوهنوردی ایمن و مناسب نیازمند اطلاعات هدایت کننده صحیح و روشن است که به وسیله تابلو ها و علائم راهنما به کوهنوردان و گردشگران منتقل می شود.