حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 16414
پنجشنبه - 30 مرداد 1399 - 11:35

رونمایی از سامانه «گزارشگران فساد»

سامانه گزارشگران فساد با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور رونمایی شد.

رونمایی از سامانه «گزارشگران فساد»

سامانه گزارشگران فساد با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور رونمایی شد.

به گزارش  گروه حقوقی و قضائی آوای جامعه، در آیین افتتاح این سامانه حجت الاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و آیت‌الله کاظم صدیقی رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور حضور دارند.

این سامانه که فازهای بعدی آن ارتقا می‌یابد و در حوزه مأموریتی سازمان بازرسی کل کشور است، برای این منظور طراحی شده تا کسانی که به نحوی از انحاء از سوءجریان اداری یا مفسده‌ای در دستگاه‌های اجرایی مطلع می‌شوند، موضوع را از طریق سامانه مذکور به اطلاع سازمان بازرسی برسانند.

دستورالعمل تفصیلی نحوه دریافت و بررسی گزارش مردمی فساد به زودی از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ خواهد شد.

پیش از این نیز رئیس سازمان بازرسی کل کشور چهارم تیرماه در نشست خبری گفت: برای پیگیری ماموریت های سازمان بازرسی کل کشور، علاوه برا ینکه سامانه اعلام شکایت داریم، قرار است سامانه‌ای با عنوان گزارشگران فساد راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های همگانی برای مبارزه با فساد اظهارداشت: در رویکرد تحولی به ویژه در زمینه مبارزه با فساد در سازمان بازرسی کل کشور حتما باید از ظرفیت نهادهای عمومی، سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها استفاده شود؛ به ویژه هریک از خبرنگاران می توانند بازرس افتخاری سازمان بازرسی کل کشور باشند.

درویشیان با تاکید بر قاطعیت و حساسیت در برخورد با فساد افزود: مردم و حاکمیت باید اصل امر به معروف را انجام دهند. مبارزه با رشد فساد و به کارگیری افراد پاکدست از جمله الزام‌هایی است که باید در این خصوص رعایت شود زیرا با دستمال آلوده نمی‌توان شیشه را پاک کرد بنابراین بر عدم مدارا و مسامحه با افرادی که فساد می کنند، باید تاکید شود.